Dragon Age II - Zebrane informacje

Dragon Age II - Zebrane informacje

 W tej części działu znajdą się ważne, świeże informacje odnośnie Dragon Age 2.

 

I) Pierwsze informacje:

Zacznijmy od tego, że gra ma zostać wydana w marcu przyszłego roku. Wersja PC będzie kosztować 149 zł, a na konsole - 229zł.

W przeciwieństwie do pierwszej części Dragon Age, będziemy mogli zagrać tylko i wyłącznie postacią ludzką. To może zniechęcić niektórych fanów, ale ma to podobno zostać wynagrodzone posiadaniem przez naszego bohatera konkretnej, jasno zdefiniowanej osobowości (oczywiście zależnej od naszych poczynań).

Gra ma być epicką przygodą, "która podniesie poprzeczkę, jeśli chodzi o intensywność akcji w produkcjach RPG" - brzmi ciekawie.

W Dragon Age II wcielimy się w postać Hawke'a, uchodźcy, który odegra bardzo ważną rolę w przyszłości tego świata i przejdzie do legendy jako Czempion Kirkwallu. Fabuła gry obejmie dziesięć lat z jego życia - podobnie było w grach z serii Fable. Jak twierdzą producenci, nasze decyzje będą kształtowały los bohatera, jak też otaczający go świata.

Ponadto, spore unowocześnienia czekają grafikę, system walki, jak i stronę wizualną, co bez wątpienia może się spodobać. Zostanie stworzony nowy system walki wręcz, a także inny system dla osób z klasą maga.

Miejmy tylko nadzieję, że twórcy nie przesadzą i nie zrobią czegoś ze wspaniałą grafiką a za razem denną fabułą.

 

II) 5 faktów o bohaterze w Dragon Age 2 autorstwa Pani Redaktor - Ashii


1. Hawke będzie mieć podłożony głos.
W przeciwieństwie do Dragon Age: Origins, postać gracza będzie mieć w pełni podłożony głos. Otwiera to drogę do bardziej kinowego podejścia rozmów i tworzy charakter postaci. To również wyklucza niezgrabne scenariusze, gdy czujesz jak twoja postać gapi się tępo w ziemie, zamiast zareagować.

2. Hawke jest człowiekiem.
Tak, to oznacza, że nie będziemy w stanie wybrać innej rasy dla bohatera. Jednak dlatego, że ten aspekt opowieści jest ustalony, to nie oznacza, iż BioWare zrezygnuje z kreatora postaci. Nadal można wybrać klasę i dostosować wygląd. Można wybrać płeć dla postaci.

3. Hawke nie przetrwał po prostu plagi... uciekł jej.
Gdy Szary Strażnik z Dragon Age: Origins walczył z plagą, Hawke mieszkał w Lothering. Fani będą pamiętać, że mała wioska została najechana przez pomioty i zniszczona. ( Wydarzenie, które miało miejsce poza ekranem Origins ) Hawke był jednym z ocalałych. Jednakże zamiast zostać i walczyć wolał uciec z Fereldenu i udać się na północ.

4. Hawke jest Czempionem Kirkwall.
Kirkwall jest większym centrum ludności w Wolnych Marchiach, kolekcja państwa-miasta na północ od Fereldenu. Oznacza to, że niektóre z działań Dragon Age 2 zostaną rozegrane w Kirkwall, choć Hawke będzie spędzać czas również w innych obszarach Wolnych Marchii. Co dokładnie Hawke musi zrobić, aby zasłużyć na honorowy tytuł zależy od gracza.

5. Hawke prowadzi historię.
Dragon Age 2 nie jest o zabijaniu starożytnego zła, lub o tłumieniu innej plagi; Hawke jest siłą napędową opowiadania. Przygoda będzie trwała przez 10 lat życia bohatera, czyny i wybory ustalą historię Hawke'a, jego związki i żale. Wszystko to przysłuży się do odpowiedzenia na większe pytanie; Kto jest Czempionem Kirkwall?

 

 

 

III) Towarzysze Hawke:

1) Bethany: mag specjalizujący sie w żywiole ognia, siostra Hawke.

2) Cassandra: Pani inkwizytor wyrażnie zainteresowana Hawk'iem.

3) Varric: krasnoludzki przyjaciel Hawke i jednocześnie narrator.

4) Flemeth: bohaterka znana z Dragon Age: Origins, pojawia sie ponownie.

 

 


IV) Opcje dialogowe i konsolowy system walki w Dragon Age II.

Była mowa o postaciach, faktach o naszym bohaterze, teraz czas na coś zupełnie innego. Mianowicie, konsolowy system walki i opcje dialogowe.

Jak już wcześniej pisaliśmy, BioWare zapowiedziało, iż system walki w konsolowym Dragon Age II, będzie wyraźnie różnić się od tego pecetowego.
Na czym owa "inność" będzie polegać? Już wyjaśniamy.

 

System walki w Dragon Age: Origins na wersję PC, świetnie współgrał z myszką, za co DA było wielokrotnie chwalone. Inaczej sprawa miała się z padem, przez co konsolowe potyczki miały się nijak do tych komputerowych.
Dlatego więc, BioWare postanowiło stworzyć zupełnie inny system walki, w którym do poszczególnych przycisków pada przypisano określone ataki mieczem: machnięcie (X), pchnięcie (Y) i młynek (B). Ale to nie wszystko. Po przytrzymaniu prawego tiggera, każdy przycisk umożliwiać będzie dostęp do dodatkowego ataku, manewru. Łącznie: 6 rodzajów ataków.

Jednak, BioWare wspomniało również o paru innych sprawach:

1) Po każdym ataku musimy nieco odczekać za nim użyjemy go ponownie, dzięki czemu walka będzie bardziej urozmaicona, a my nie ograniczymy się do tępego wciskania jednego przycisku.

2) W niektórych sytuacjach będziemy mieli możliwość rozczłonkowania przeciwników, co przy nowym silniku graficznym i systemie wizualizacji obrażeń przysporzy masę frajdy.

3) To co znamy z 1 części. W czasie walki możemy kierować towarzyszami przeskakując z jednego do drugiego, a podczas pauzy, będziemy mieli możliwość wydawania rozkazów.

 

Co do dialogów. Wcześniej była mowa, iż podczas wszelkich dialogów, będziemy mogli używać tylko trzech rodzajów odpowiedzi: Dobre, nieuprzejme i złośliwe. Każde z nich, będzie miało odpowiednią ikonkę pozwalającą je odróżnić.

Gałązka oliwna - odp. dobre
Czerwona pięść - odp. nieuprzejme
Maska podobna do tych z greckiego teatru - odp. złośliwe

Niedawno jednak, głos zabrała ekipa BioWare. Sprostowała wyżej wymienioną informację i zapowiedziała, że w każdym węźle dialogowym znajdzie się łącznie dziesięć takich ikon - 5 do zwykłych rozmów i drugie 5 do prowadzenia dochodzeń. A które będą nam zaoferowane do wyboru? To akurat będzie zależało od rodzaju i przebiegu całej konwersacji.

 

Na razie to tyle jeśli chodzi o informacje odnośnie nowej produkcji. Pewnie już niedługo, zostaną podane kolejne a wtedy zrobimy uaktualnienie.

 

 

 


Drukuj