Dragon Age: Początek - Przebudzenie - Bestiariusz

Dragon Age: Początek - Przebudzenie - Bestiariusz

 Pomioty i inne bestie z dodatku

Dzieci

Gdy Plaga wypchnęła mroczne pomioty na powierzchnię, ludzkie ekspedycje po raz pierwszy od stuleci mogły urządzić wyprawę głęboko pod ziemię, niemal nie napotykając oporu, jedynie z wyjątkiem maruderów. Potem ludzie zaczęli znikać. Po przebudzeniu w postawionym obozie okazywało się, że brakuje kolejnych. Wysłani zwiadowcy nigdy nie wrócili. Ekipy poszukiwawcze zaś nie znalazły żadnych śladów zaginionych, nawet kości. Niektórzy widzieli ruchy w ciemności ruchome cienie, które w świetle pochodni okazywały się niczym. Jedyny wojownik, który przeżył z jednego z oddziałów nie mówił niezrozumiale, z wyjątkiem wieści o szczerzących się robakowatych potworach, które pożarły jego towarzyszy broni. Ekspedycja w pośpiechu wróciła do miasta.

 

Larwy dzieci

Obrzydliwe poczwarki, pełzające po ziemi. To jedyny etap rozwoju, kiedy są bezbronne. Gdy larwy najedzą się zwłokami zabitych pomiotów, zachodzi w nich drastyczna zmiana. Z odgłosem rozdzieranego ciała wyrastają im nogi. Po tej przemianie Dzieci potrafią ścigać swe ofiary z zastraszającą szybkością.

 

Królowa mokradeł

Pokolenie temu smoczyca zamieszkała na Czarnych Mokradłach. Mieszkańcy wioski, przerażeni na myśl o tym, co mogła zrobić ich domom, daremnie polowali na nią, tracąc przy tym wielu ludzi i nie zyskując nic. Mężczyźni i kobiety z Czarnych Mokradeł stracili już niemal nadzieję, gdy Orlesiańska baronowa, ich władczyni interweniowała. Niektórzy twierdzili, że baronowa była wiedźmą. Nawet jeśli była, nie miało to znaczenia, bowiem przepędziła smoczycę i uratowała swój lud. Większość wierzyła, że smoczyca została zabita i jedyne, co po niej zostało, to kości rozrzucone po mokradłach jako dowód. Inni nie byli jednak tacy pewni, albowiem widzieli bestię w swych gorączkowych snach, unoszącą się się na wielkich skrzydłach i powodującą straszliwe burze. Ci sceptycy twierdzili, że smoczyca nie została zniszczona, a jedynie uwięziona. W niektóre sprawy jednak lepiej się nie wtrącać i mądrze jest je zostawić w spokoju.

 

Wyznawcy

Plaga została pokonana, tak przynajmniej wszyscy słyszeli. Mimo to mroczne pomioty wciąż przemierzają północne Ferelden. Wygląda na to, że te pomioty są zorganizowane pomimo śmierci arcydemona, działając zgodnie z rozkazami nieznanych dowódców. Żadna cywilizowana istota nie wie, skąd przybyli ci dowódcy, wiadomo jednak, że myślą, mówią i działają rozważnie, co czyni ich wyjątkowo niebezpiecznymi.

 

Architekt

Architekt to pierwszy mroczny pomiot, który wykształcił wolną wolę - nietypowy wyrzutek, który wydaje się nie być obiektem wezwań Starych Bogów ani presji ze strony innych pomiotów. Jednakże pomimo wysokiej inteligencji Architekt słabo rozumie ludzkość. Traktowanie go w inny sposób niż pozostałe mroczne pomioty byłoby zwykłą głupotą.

 

Opancerzony Ogr

Ogry odziane w mieszaninę zbroi oraz tarcz, powiązanych linami i drutem. Choć lepsze to niż nic, w takim pancerzu jest pełno dziur. Dziękujmy przodkom, że pomioty i ghule są takimi partaczami.

 

Wilkołak Plagi

Choć wilkołaki są pewnego rodzaju plugawcami , legenda głosi, że to wilki opętane przez demony gniewu faktem jest, że ich ciała nadal żyją. Wiadomo nam że plaga jest w stanie skazić nie tylko ludzi, elfy, krasnoludy, lecz również niedźwiedzie i wilki. Plaga zagraża każdemu żywemu stworzeniu , nawet wilkołakowi.

 

Ognisty Sylwan

Czasami demony próbują wydostać się z pustki opętując inne rzeczy oprócz żywych ciał. Na przykład wchodząc w drzewo, demon unika szaleństwa, związanego z opętaniem istoty rozumnej. Demoniczne drzewa nazywane dzikimi sylwanami. W rzadkich wypadkach demony wchodzą w drzewa strawione przez ogień, zachowując jednak resztki życia. Zjednoczenie to często roznieca ten płomień na nowo, tworząc sylwana który nieustannie płonie, nie spalając się do końca.

 

Ognisty golem

Setki lat temu w czasach świetności imperium krasnoludów, dowodzono armiami golemów które strzegły Thaigów i patrolowały każdy szlak na Głębokich Ścieżkach. Golemy były wykonane ze stali i kamienia byli wieczni, nie niezniszczalni i absolutnie posłuszni. To jednak nie zadowalało Patrona Hirola. Pragnął, by golemy Kal?Hirol były jeszcze bardziej doskonalsze. W swej kuźni dał im serca podobne do wiecznie rozpalonych pieców. Tak narodziły się ogniste golemy o płonących oczach i żyłach, w których krąży roztopiona lawa.

 

Ghul

Każda istota, którą splugawi mroczny pomiot, lecz nie ma na tyle szczęścia, by od tego umrzeć, staje się ghulem: skażonym cieniem samej siebie. Nazwa pochodzi od istot rozumnych skażonych w niewoli u pomiotów, gdzie trzymano ich jako źródło pożywienia . Stawali się kanibalami, oszalałymi z bólu niewolnikami arcydemona, żywiącymi się ciałami innych jeńców.

 

Ognik

Ognik to demon, który stracił swoją moc. Przebywał w naszym świecie zbyt długo pozbawiony prawdziwego żywiciela lub został zniszczony często, jak się okazuje przez inne demony. To co pozostało z jego umysłu, trzyma się kurczowo jednej myśli, która go stworzyła: nienawiści do wszystkiego co żyje. Ogniki często bezmyślnie atakują, każdy trafi się na nie w pustce.

 

Baronowa

Baronowa była kiedyś władczynią Czarnych Bagien podczas okupacji. Pokonała Smoka:? Królowa Czarnych Mokradeł , niektórzy twierdzili że użyła magii. Ludzie zbuntowali się i spalili baronową w jej posiadłości . Baronowa przed śmiercią rzuciła potężne zaklęcie które uwięziło wioskę w Pustce.

 

Matka

Posiadająca zdolność myślenia, rozumu, rozmowy i strategie była stworzony przez architekta, którego nazywa "Ojcem". Choć otrzymała wolną wolę, jest bardzo obłąkana, i pragnie, aby usłyszeć wezwanie Starych Bogów ponownie.. W tym celu, gromadzi ona wojska składające się z regularnych pomiotów , dzieci i wyznawców.

 

Herold

Herold jest jednym z wyznawców, inteligentnym emisariuszem pomiotów i jednym z przeciwników w Dragon Age: Przebudzenie. Służy jak generał i alfa w armii pod przewodnictwem Matki w czasie inwazji plagi na Amarant i Twierdzę Czuwania.

 

Zagubiony

Zagubiony jest uczniem, jednym z inteligentnych pomiotów emisariuszy i naszym przeciwnikiem w Dragon Age: Przebudzenie. Zagubiony jest inteligentnym, potrafiącym mówić językiem ludzi, pomiotem, który służy pod rozkazami Matki. Spotykamy go w niższych częściach twierdzy KalHirol, gdzie dowodzi linią obrony przeciwko siłom, wysłanym przez Architekta, aby zabić Matki lęgu, przebywające w najniższych partiach starej krasnoludzkiej twierdzy.

 

Pierwszy

Pierwszy jest potrafiącym mówić ludzkim językiem pomiotem, którego możemy spotkać na Czarnych Mokradłach. Bardzo lojalny wobec Matki, nienawidzi Architekta i Komendanta Szarej Straży. Pierwszy najwidoczniej zabił Kristoffa, Strażnika którego poszukiwał na bagnach gracz. Został wysłany przez Matkę, aby zastawić pułapkę na Komendanta, wysyłając go i jego towarzyszy do pustki, ale nie przewidział że zaklęcie teleportacji obejmowało również jego. Kiedy zorientował się, że został zdradzony, postanowił znaleźć stamtąd drogę ucieczki i zemścić się na Matce.

Aby to sobie umożliwić zawarł przymierze z Baronową. Kiedy Komendant sprzymierzył się z Justynianem by ją zabić, Pierwszy pokłócił się z nią. Mając przed oczyma wizję śmierci zaczął błagać czarodziejkę o wysłanie go z powrotem do normalnego świata. Zgodziła się, ale użyła jego energii życiowej w Magii Krwi i oprócz niego, przeniosła także Strażnika i Justyna.

Inna opcją jest sprzymierzenie się gracza z Baronową. Wtedy Pierwszy zdecyduje się stanąć po stronie Justyniana. Apostoł przeżyje starcie podobnie jak czarownica, która będzie potrzebowała energii życiowej, aby rzucić zaklęcie przenoszące ich wszystkich do rzeczywistości. Wykorzysta ją z rannego Pierwszego, bezskutecznie próbującego uciec z pola zaklęcia. Nie udaje mu się i zostaje pochwycony przez magię Baronowej.

 

Uschły

Uschły jest pierwszym Wyznawcą(Uczniem), którego spotyka gracz. Kiedy Strażnik wkracza na szczyt Twierdzy Czuwania, Uschły walczy tam z dwoma ocalałymi obrońcami fortecy. Po zepchnięciu strażnika w przepaść przemawia do Komendanta prawie jak normalny człowiek, ale na końcu rozmowy ujawnia swój prawdziwy motyw - chce zabić gracza i zniszczyć jego zamek. Oczywiście zostaje przez niego powstrzymany.

 

Smoczy sługa

W Fereldenie coraz więcej stworzeń zostaje włączonych do armii Plagi. Nie wiadomo czy czynią to z własnej woli czy może na wskutek tajemniczych eksperymentów Architekta. Faktem jest jednak, że wśród pomiotu można spotkać także smoki.

 

 

 


Drukuj