Dragon Age: Początek - Przebudzenie - Postacie

Dragon Age: Początek - Przebudzenie - Postacie

 Towarzysze gracza oraz najważniejsze postacie z dodatku

Anders

Wielu maginów narzeka na kontrolę ze strony Zakonu i Anders nie jest wyjątkiem. Choć większość wychowanków Kręgu trafiło tam jako dzieci, Anders był już dorastającym chłopakiem, gdy został odnaleziony przez templariuszy. Wiedział dobrze jak wygląda świat zewnętrzny i co mu odebrano. Dla niego mury Wieży Kręgu nie były niczym innym jak więzieniem. Anders, urodzony mąciwoda, regularnie uciekał magom, wykazując godną pozazdroszczenia pomysłowość. Mimo swej zaradności i talentu, nigdy nie mógł umknąć templariuszom. Tyle jego szczęścia, że brzydzi się magią krwi, podobnie jak Zakon. W przeciwnym wypadku z pewnością byłby już stracony jako podejrzany o zakazane praktyki. To czego pragnie to wolność. No, może jeszcze dobrego posiłku i ładnej dziewczyny u boku. To niezbyt wygórowane zachcianki, prawda?

 

Velanna

"Ludzie zabrali ziemię Dalijskich elfów, zrównali ich miasta z ziemią, lud zaś zmusili do niewolniczego życia. Dalijczycy zapomnieli swój język, kulturę, historię - wszystko przez ludzi. Teraz wędrują po kraju w obdartych grupach, trzymając się fragmentów swojej przeszłości. Czy ktokolwiek ma wątpliwości, że nienawiść do ludzi zakorzeniona jest głęboko w sercu Velanny. Wychowana jako pierwsza opiekuna swego klanu, Velanna wie, jak wiele utracono, a jej duma nakazuje, by jej lud nie stracił nic więcej. Jest ręką natury, narzędziem zemsty i nigdy się nie podda. Niech Stwórca wesprze tych, którzy staną jej na drodze".

 

Sigrun

Tylko w jeden sposób można opuścić Legion Umarłych - wypełniając przysięgę śmierci w bitwie przeciwko wrogom Orzamaru - poświęcenie, które zmywa wszelkie winy. Sigrun pragnęła wykazać, że jest kimś więcej niż tylko bezwartościowym szczurem z rynsztoka, lecz trudno jest śpieszyć do bitwy, bez szansy przeżycia. Poza tym, gdy dorastasz jako bezkastowiec, to uczysz się walczyć o wszystko. Uczysz się, że musisz się zatroszczyć o siebie, gdyż nikt iny tego nie zrobi i Kamień wie, że gdy umrzesz, to nikt za tobą nie zatęskni.

 

Mhairi

Kiedy Mhairi była małą dziewczynką zachwycała się opowieściami o cnotliwych królach i szlachcicach. Wszystkiego, czego chciała, to być tacy jak oni i walczyć o ideały, w które wierzy. W wieku 16 lat została przyrzeczona bogatemu kupcowi, lecz wiedząc, jakie czeka ją życie, uciekła z rodzinnego domu. Pierwszą rzeczą, którą zrobiła, było zapisanie się do armii. Lojalność i przywiązanie do ludu Fereldenu przyniosły jej respekt i miłość dowódców oraz towarzyszy broni. Zdrada i śmierć Króla Cailana ugodziła w jej wiarę bardzo mocno, lecz kiedy usłyszała o dwóch dzielnych Szarych Strażnikach, którzy prawie w pojedynkę stłumili Plagę, poprzysięgła służyć zakonowi do końca swoich dni. Nie zastanawiała się długo i odpowiedziała na wezwanie o pomoc ludzi dobrej woli, w odbudowie zdziesiątkowanej organizacji w Twierdzy Czuwania. Mhairi upatrywała w tym najlepszą okazję na dołączenie do Szarych Strażników i wsparcie ich swoim ramieniem w walce z Mrocznymi Pomiotami.

 

Oghren

Oghren z Orzamaru jest znany w całym Fereldenie za swoją walkę razem z Szarymi Strażnikami, którzy powstrzymali plagę. Niektórzy twierdzą, że Oghren był stałym kompanem bohaterów, inni twierdzą, że ledwie chwilowo szli tą samą drogą. Obie wersje zgadzają się jednak co do jednego punktu - że Oghren to prawdziwy potwór na polu bitwy, i że może wypić więcej niż ktokolwiek inny. Ci, którzy go znają, twierdzą, że jest naprawdę szczęśliwy, przynajmniej teraz. Oghren jest jednak urodzonym wojownikiem i uwielbia mówić, że wojownika można odciągnąć od walki, ale walki od wojownika - nigdy.

 

 

Sprawiedliwość/Justynian

Nie wszyscy mieszkańcy Pustki identyfikują się z mrocznymi emocjami jak wściekłość, czy duma. Niektórzy uosabiają bardziej szlachetne cechy szczególne człowieczeństwa: wiarę, nadzieję, współczucie i sprawiedliwość. Sprawiedliwość to nie tylko nazwa, to tożsamość. Ofiara opacznego działania magii, Sprawiedliwość został wyrwany z Pustki wbrew własnej woli i uwięziony w ciele martwego Szarego Strażnika. Zagubiony i zdezorientowany poszukuje przewodnika, który pomoże mu odnaleźć sens w tym obcym świecie i pokaże mu, co znaczy być człowiekiem.

 

Nathaniel Howe

Nazwisko Howe było kiedyś potężne, znane w całym Fereldenie jako honorowi zarządcy tych ziem i obrońcy wolności swojego ludu. Jednak potem Arl Rendon Howe zdradził Teyrna Wysokoża, przejął tytuł, który do niego nie należał, wziął udział w królobójstwie i został zabity za swe czyny. A jednak był szczęśliwcem. Nie dożył, aby zobaczyć jak jego nazwisko mieszane jest z błotem, a jego rodzinie zabierane zostają wszelkie tytuły i ziemie. To jest Nathaniel syn Rendona, który ma cierpieć za grzechy ojca. Został pozostawiony z niczym, parias skazany jedynie na swój rozum. Jedyne co wie to to, że ojciec, którego kochał, zginął z rąk Szarych Strażników, którzy na domiar tego zagarnęli sobie jego dom z dzieciństwa.

 

Seneszal Varel

Varel spędził całe życie na obronie Amarantu. Gdy arlem był Rendon Howe, Varel na krótko został seneszalem Twierdzy Czuwania, lecz wiele razy sprzeciwiał się rozkazom Howe;a prze co był wielokrotnie degradowany. Mimo tego Varel służył dalej. Gdy Howe zaczął popełniać coraz gorsze czyny Varel potajemnie ukrywał potrzebujących i wykorzystywał swą niewielką władzę, by naprawiać skutki zbrodni arla. Wkrótce Varel trafił do lochu, gdzie miał oczekiwać na egzekucję. Jednakże Howe zginął pierwszy. Gdy szara straż zajęła Amarant, bractwo przywróciło Varelowi stanowisko seneszala.

 

Kapitan Garavel

Kapitan Garavel zastąpił swojego poprzednika na stanowisku dowódcy straży w Twierdzy Czuwania. Jest specjalistą od wszelkich spraw wojskowych, wie także sporo o pierwszym ataku na zamek i może nam udzielić wielu informacji o obecnej sytuacji w Arlacie.

 

Pani Woolsey

Pani Woolsey została wysłana przez Pierwszego Strażnika, aby wspomóc nowego komendanta Twierdzy Czuwania w sprawach finansowych. Bardzo zależy jej na ożywieniu handlu z kupcami, swoją pracą chce udowodnić, że Szarzy Strażnicy sprawdzają się także jako zarządcy ziemscy.

 

Wilk

Wilk - w czasie zwiedzania miasta Amarant możemy natrafić na tajemniczego strażnika z zasłoniętą twarzą. To właśnie Wilk - skryty w sobie złodziejaszek, który zaoferuje pomoc w wykryciu spisku przeciwko naszemu życiu. Jak sam twierdzi, ma nadzieję że Szarzy Strażnicy będą lepiej zarządzać miastem niż ród Howe. Oczywiście, nie ma nic za darmo...

 

Lord Eddelbrek

Lord Eddelbrek to ubogi szlachcic sojusznik rodu Couslandów, którego większość majątku stanowią farmy. Wie jak wielkim zagrożeniem są zbrojne bandy pomiotów dla mieszkańców prowincji, pozbawionych wsparcia żołnierzy. Prosi Komendanta o przydzielenie wieśniakom ochrony. W przypadku odmowy, jego desperacja i chęć udzielenia pomocy biedniejszym mieszkańcom sprawią, że stanie się zdolny do wszystkiego.

 

Banora Esmeralda

Banora Esmeralda pochodzi z bogatej szlacheckiej rodziny. Za czasów panowania rodu Howe w Amarancie jej rodzinie wiodło się bardzo dobrze i Lady nie zamierza tego zmieniać. W czasach kiedy zbrojne grupy pomiotów włóczą się po całym arlacie bardzo trudno jest zapewnić miastu należytą ochronę. Esmeralda zamierza przekonać Komendanta, aby wysłał więcej żołnierzy do ochrony stolicy wybrzeża. W przypadku odmowy zamierza uciec się do bardziej radykalnych środków...

 

 

 

Drukuj