Dragon Age: Początek - Atrybuty

Dragon Age: Początek - Atrybuty

Nasza postać w DA jest określana przez 6 różnych atrybutów odpowiadających za co innego. Decydują one za skuteczność naszego bohatera, nie tylko w walce, ale chociażby, aby przekonać do siebie rozmówcę, czy rozbroić pułapki.

Te atrybuty to: siła, zręczność, siła woli, magia, spryt i kondycja. Każdy bohater początkowo dysponuje 10 pkt każdego atrybutu + premie wynikające z wyboru rasy oraz klasy.

Pamiętajmy, aby zawsze odpowiednio rozdysponować na początku 5 pkt. atrybutów, a także rozważnie inwestować kolejne punkty, otrzymywane przy okazji awansów na wyższe poziomy.

Istotna informacją jest również to, iż w wielu przypadkach liczona jest nie obecna pula pkt atrybutu, lecz jego modyfikator, tj. różnica pomiędzy aktualnym poziomem atrybutu, a jego podstawową wartością, wynoszącą 10.

Siła

Siła określa sprawność fizyczną postaci, wpływa na obrażenia fizyczne zadawane przez nią podczas walki, a także na celność ataków w walce wręcz. Jest bardzo ważna w przypadku gry wojownikiem, czy łotrzykiem.

Zręczność

Zręczność określa zwinność postaci, jej odruchy oraz poczucie równowagi. Wyższa zręczność zwiększa szanse postaci na trafienie, unikanie ciosów, a także wpływa na obrażenia zadawane za pomocą broni kolnych, takich jak sztylety czy strzały. Warto również zauważyć, że opanowanie łucznictwa i walki dwiema brońmy w stopniu mistrzowskim, wymaga zręczności na wysokim poziomie. Jedna z ulubionych cech łotrzyków.

Siła woli

Siła woli odpowiada sile charakteru i odporności psychicznej postaci. Magowie dzięki wysokiej sile woli mogą rzucać więcej, lepszych zaklęć - będą mieli większą pulę many. W przypadku wojowników i łotrzyków siła woli będzie dodawała punkty do wytrzymałość.

Magia

Magia to naturalna zdolność postaci w zakresie czarów. To najważniejsza cecha w przypadku magów, gdyż znacząco wpływa na moc rzucanych przez postać zaklęć. Poziom atrybutu magii wpływa także na to, jak skuteczne są mikstury, okłady oraz maści w przypadku wszystkich klas postaci.

Spryt

Spryt określa sprawność naszej postaci w rozumowaniu i uczeniu się nowych rzeczy. Większość umiejętności, chociażby zielarstwo czy taktyki bojowe, wymaga sprawnego umysłu - zaś bystre oczy dodatkowo ułatwiają znalezienie słabych punktów w pancerzu wroga. Atrybut bardzo przydatny dla łotrzyków.

Kondycja

Kondycja określa zdrowie i odporność postaci. Im jest większa, tym trudniej nas powalić.


Drukuj