Dragon Age: Początek - Postacie

Dragon Age: Początek - Postacie

Szary Strażnik może natrafić na wiele barwnych postaci:

Oghren

Oghren z rodu Kondratów był niegdyś obiecującym członkiem kasty wojowników. Jego ród nie był szczególnie znaczącym, lecz wielu jego członków, w tym Oghren, odznaczało się wieloma zwycięstwami na Próbach, co dodawało im prestiżu. Gdy bardzo bogata, lecz pozbawiona wpływów politycznych rodzina kowali zaoferowała mu rękę córki, jego ród przyjął propozycję. A potem wszystko się zmieniło.

Jego żona za swe zasługi została mianowana patronką. Cały ród Kondratów dołączył do nowego rodu Branda i zniknął na Głębokich Ścieżkach.

Z biegiem czasu, gdy wychodziło na jaw, że Oghren został porzucony, stawał się pośmiewiskiem Orzammaru, zaczął pić, co nie specjalnie pomagało. Pijany i upokorzony wyzwał i zabił innego wojownika podczas Prób. Za swój czyn został wygnany z rodu i pozbawiony prawa do noszenia broni.

Sten

Zamknięty w klatce stoicki olbrzym był najdziwniejszym widokiem, jaki widzieli mieszkańcy Lothering aż do nadejścia plagi.

Wysłano go z grupką żołnierzy Qunari, by zbadali sprawę plagi i zameldowali o swych odkryciach. Niedaleko Lothering wpadli w zasadzkę pomiotów. Udało im się odeprzeć atak, ale z życiem uszedł tylko Sten. Rannego znaleźli i opatrzyli chłopi, lecz, gdy odzyskał przytomność, samotny i nieuzbrojony, wpadł w panikę w zabił całą chłopską rodzinę. Zdając sobie sprawę z tego, że stracił honor, Sten poczekał, aż zjawią się inni wieśniacy i złożył swój los w ich ręce, spodziewając się śmierci.

Alistair

Alistair był nowicjuszem wśród templariuszy, gdy Duncan zwerbował go do Szarej Straży. Jego matka była służącą i zmarła, gdy był małym dzieckiem. Wychował go Eamon,  ówczesny arl Redcliffe. Podejrzenia Izoldy były jednak nieuzasadnione. Alistair nie był synem Eamona, lecz króla Marica, Eamon zajął się chłopcem, by ukryć jego istnienie przed siostrą Eamona, królową Rowan. Alistaira fascynuje magia, pomimo że jego życie podporządkowane jest zwalczaniu co mroczniejszych jej przejawów. Pociągają go dziwne kamienie runiczne i figuralne studia nad magicznymi istotami.

Duncan

Jak wielu innych Duncan porzucił swe nazwisko wstępując do Szarej Straży, w symbolicznym geście zerwania więzów z przeszłością. Mógłby jednak powiedzieć, że w jego przypadku było to przydatne. Jego matka pochodziła z Anderfels, ojciec z Tevinteru, dzieciństwo zaś spędził w Orlais i Wolnych Marchiach. Wszędzie miał pobratymców, a ojczyzny nie miał wcale. Otrzymał zadanie dowodzenia Strażnikami w Ferelenie, z którego bractwo zostało wypędzone 20 lat temu. W obliczu podejrzeń i wrogości miejscowych wyruszył na poszukiwanie rekrutów.

Flemeth

Legenda głosi, że przed wiekami bann Konobar pojął za żonę piękną kobietę obdarzoną magicznym talentem: Flemeth z Wysokoża. Przez jakiś czas żyli szczęśliwie, aż do przyjazdu młodego poety, Osena, który swoimi wierszami podbił serce pani na zamku. Razem poszukali pomocy u Chasyndów i ukryli się w Głuszy przed gniewem Konobara, a dopóki nie doszły ich słuchy, że leży on na łożu śmierci, a jego ostatnim życzeniem jest jeszcze raz ujrzeć oblicze Flemeth . Kochankowie powrócili, lecz była to pułapka Konobar zabił Osena i uwięził Flemeth w wieży w zamku. Z żalu i z wciekłości przyzwała ducha, który opętał ją i zamienił w plugawca. Jako spaczona, oszalała istota zabiła króla i uciekła do Głuszy.

Gorim

Gorim jest z postacią  którą spotkamy podczas grania krasnoludem szlachcicem. Jest opisywany raczej jako sługa, niż przyjaciel . Jeżeli zaś nie zaczniesz krasnoludem szlachcicem spotkasz go jako kupca na targu w Denerim.

Arl Eamon Guerrein

Jako wuj króla Cailana, arl Eemon należy do najbardziej zaufanych doradców króla. Choć Redcliffe nie jest szczególnie rozległym czy bogatym rejonem Fereldenum, ma ogromne znaczenie strategiczne. Tutejsza twierdza broni zachodniej przełęczy, prowadzącej do Orlais, jak również głównego szlaku handlowego z Orzamarem. Choć Eamon nie jest zbyt charyzmatyczny, cieszy się powszechnym szacunkiem.

Król Cailan

Cailan, syn legendarnego króla Marica, był pierwszym od dwóch pokoleń władcą, który panował w kraju wolnym od obcej okupacji. Od czasu śmierci ojca zasiadał na tronie razem z królową Anorą. Razem z Duncanem poległ pod Ostagarem.

Królowa Anora

Anora, jedyne dziecko Loghaina Mac Tira, nigdy nie potrafiła grać drugoplanowej roli. Powszechnie wiadomo, że w ciągu pięciu lat małżeństwa to ona dzierżyła władzę. Wśród mieszkańców Fereldenu cieszyła się dużo większym poważaniem od swojego męża.

Leliana

Siostra zakonna, która potrafi spuścić manto wyszkolonym najemnikom, sama w sobie byłaby postacią godną uwagi, a co dopiero taka , która twierdzi, że do walki z mrocznymi pomiotami posłał ją sam Stwórca. Leliana skrywa jednak więcej tajemnic, niż jeszcze w Lothering można było przypuszczać. Dużą cześć życia spędziła jako bard w Orlais.

Morrigan

Na swój temat mówi niewiele. Nie przeczy, że jest wiedźmą z Głuszy, lecz wszystko poza tym skrywa tajemnica. Jej matka utrzymuję, że jest słynną wiedźmą. Jeśli to prawda, Morrigan może być obdarzona ogromną mocą, gdyż opowieści o córkach Flemeth wspominają o spaczonych, potwornych kobietach, które potrafią zabić człowieka samym strachem.

Bann Teagan

Teagan, młodszy brat arla Emona i wuj Cailana, władca Rainesfere. Teagan unika dworu w Denerim, pomijając okazję do polowań, na które wyrusza ze swym bratankiem i rzadko zabiera głos na zjeździe możnych, pozostawiając politykę swojemu bratu.

Sir Cauthrien

Cauthrien zaczęła u Loghaina z marszu, należała do biednej rodziny i, gdy pewnego dnia szła do pracy w polu , zobaczyła jeźdźca, którego napadło kilku bandytów. Niewiele myśląc ruszyła na pomoc, choć była jeszcze prawie dzieckiem. Loghain przygarnął ją i zaoferował miejsce wśród żołnierzy.

Sir Jory

Rekrut Szarej Straży przybyły z Redcliffe, gdzie służył Eamonowi jako rycerz.

Sir Perth

To rycerz w służbie Hrabiego Eamona, który walczy w obronie wioski przeciwko Żywym Trupom podczas ich ataku na Redcliffe.

Shale

Golem Shale nie pamięta swej przeszłości, nie wie, kim była przed transformacją, ani skąd wzięła się na Głębokich Ścieżkach. Jej ostatnie wspomnienia wiążą się ze służbą u maga Wilhelma oraz z gołębiami, względem których odczuwa teraz paniczny lęk.

Tamlen

Tamlen jest naszym kompanem podczas gry Dalijskim Elfem. Ginie w ruinach, gdy dotyka lustra.

Teyrn Loghain

Loghain urodził się jako syn rolnika w czasie, gdy jego kraj był pod obcą okupacją . Jako młody chłopak wstąpił do ruchu oporu, gdzie szybko ujawnił się jego geniusz taktyczny. Zaprzyjaźnił się z Marikiem, ostatnim prawowitym dziedzicem tronu i razem prowadzili rebeliantów do zwycięstwa nad wojskami Orlais. Marik nadał przyjacielowi tytuł szlachecki.

Wynne

Talent Wynne ujawnił się dość wcześnie, szczególnie w kwestii zdolności do magii leczniczej. Ona sama cieszyła się sympatią wszystkich mentorów i opinią szczególnie zdolnej adeptki. Nawet obserwujący ją templariusze nie przeczyli, że przedstawia sobą najlepsze, co Krąg może zaoferować. Była inteligentną młodą kobietą, obdarzoną spokojną pewnością siebie i nadzwyczajną dojrzałością.

Zevran

To skrytobójca z Antivii, członek elitarnej organizacji zabójców pod nazwą "Antivańskie Kruki", którego będziemy mogli dołączyć do drużyny.  Można z nim również romansować. Jego zadaniem było zgładzenie naszego głównego bohatera.

Jowan

Chwilowy towarzysz, magowie ze względu na swoje bezpieczeństwo chcą go uczynić wyciszonym, lecz niszczy on swoje filakterium i ucieka. Spotykamy go ponownie w zamku Redcliffe i dowiadujemy się, że to on otruł arla z rozkazu Loghaina.

Daveth

Daveth jest łotrzykiem, który jest naszym towarzyszem broni i pomaga podczas próby dołączenia razem z Jorym.

Teyrna Eleanor Cousland

Matka głównego bohatera (jeżeli gramy szlachcicem). Mieszka w Wysokożu razem ze swoimi synami i mężem. Niestety, ginie podczas ataku na zamek.

Fergus

Brat głównego bohatera (jeżeli gramy szlachcicem). Podczas ataku na zamek ginie jego żona i synek, a on sam, będąc daleko od zamku, nie wiedział o bitwie. Spotykamy go na końcu gry.

Sir Glimore

Przyjaciel głównego bohatera (jeżeli gramy szlachcicem). Ostatni raz go widzimy przy obronie bramy miasta w Wysokożu.

Pierwszy Zaklinacz Irving

Irving jest starszym zaklinaczem magów, który jednocześnie przewodzi kręgowi maginów .

Teyrn Bryce Cousland

Ojciec głównego bohatera (jeżeli gramy szlachcicem). Mieszka w Wysokożu razem ze swoimi synami i żoną. Ginie podczas ataku na zamek.

Bhelen Aeducan

Bhelen, trzeci z synów króla Endrina, zawsze uważany za najmniej istotnego członka rodziny. Nie był ani następcą tronu ani ulubieńcem ojca, brakło mu talentów, którymi mogło poszczycić się jego rodzeństwo. Jego najważniejszą cechą była umiejętność unikania kłopotów.

Connor

Connor spędził całe swoje życie za murami Redcliffe. Nic dziwnego, zważywszy na to, że chłopak posiada dar magii. Zgodnie z prawem natychmiast powinien zostać oddany Kręgowi magów . Niestety, tak się nie stało co miało katastrofalne skutki.

Król Endrin Aeducan

Endrin z rodu Aeducanów wywodzi się od patrona Aeducana, największego wojownika w historii Orzamaru, który odparł natarcie pomiotów. Jako syn króla Ansgarda Aeducana objął tron po tym, jak jego starszy brat zginął w trakcie prób.

Brat Ferdynand Genitivus

Brat Genitivus należy do najbardziej znanych uczonych Zakonu głównie z powodu publikowanych przez niego opowiadań wyśmiewanych przez innych.

Komtur Gregor

Ponury i małomówny Gregor pełni funkcję dowódcy templariuszy stacjonujących w Wieży Kręgu od tak dawna, że mało kto poza pierwszym zaklinaczem pamięta jeszcze o tym, iż nie jest on integralną częścią budynku.

Lord Pyral Harrowmont

Ród Harrowmontów należy do najstarszych szlacheckich domów, równie starych co sam Orzammar.  Harrowmont, prawa ręka Endrina, jest znany ze swych umiejętności zarządzania i zawierania kompromisów w wiecznie skłóconym Kongresie.

Arl Rendon Howe

Urodził się w czasach okupacji i jak wielu ówczesnych szlachciców dołączył do rebelii księcia Marica. Walczył razem z młodym Bryce Couslandem (przyszły tern Wysokoża) i Leonansem Brylandem(Przyszły Arl Południowych Krain) w bitwie nad Białą Rzeką. Byłą to najgorsza klęska w całej okupacji, z której uszło z życiem tylko 50 rebeliantów.

Izolda

Gdy Izolda spotkała Eamona, nie była świadoma aktu, że jest on prawowitym dziedzicem ziem jej ojca i szybko zakochała się w nim jako bohaterze ruchu oporu, nie zważając na to, że walczył przeciwko jej rodzinie. Nieuleczalna romantyczka, nalegała na to by zostać z Eamonem, nawet, gdy wypędzono resztę jej rodu.

Valendrian

Jest starostą w Obcowisku Elfów i przyszywanym wujem każdego mieszkańca obcowiska. Valendrian został hahrenem obcowiska w Denerim koło trzydziestki.

Zathrian

Zathrian jest starym, poważnym elfem, nieufnym wobec obcych, lecz usprawiedliwia go fakt, że jego klan zmaga się ze szczególnie niebezpiecznym wrogiem.

Chory kieł

Według, opiekuna Zathriana, wilk. Nie jest to jednak zwyczajny wilk. To wilk opętany przez potężnego ducha, który sam stanowi źródło klątwy wilkołaków gnębiącej w Lesie Brecillian. Chory Kieł ma kilkaset lat i jest niezwykle potężny.

Sophia Dryden

Arlessa Sophia Dryden walczyła z młodym Arlandem o tron Fereldenu. Dryden była silną i charyzmatyczną przywódczynią cieszącą się dużym poparciem bannów. Kiedy Arland w końcu zdobył tron, Sophia nie chciała go uznać. Nadal próbowała przeforsować swą kandydaturę, lecz została schwytana i oskarżona o zdradę stanu. Jej zwolennicy nadal ją jednak wspierali. Aby ich ułagodzić , karę egzekucji zmieniono na dołączenie do Szarej Straży.

Tug

Zuchwały, przebiegły, prosty - świetny pierszoliniowy zbir, który nie zadaje zbędnych pytań i wie, kiedy powinien zostawić planowanie komuś innemu. Straszliwie lojalny wobec swoich przyjaciół, mimo iż często sprawia im kłopoty. Podążanie za bardem to raczej dziwny wybór, ale twierdzi, że nie ma lepszej perspektywy.



Sketch

Oczytany, znerwicowany, ale morderczo skuteczny gdy przyciśnie się go do muru.Nie jest typem poszukiwacza przygód, jednak nawet przy wszystkich niebezpieczeństwach jakie gwarantuje "gra intryg", zdecydowanie woli to, niż spędzanie reszty życia w "więzieniu" jakie oferują templariusze. Sketch wie, kiedy siedzieć cicho i często to robi.

Jerrik Dace

Ród Dace to stary i wpływowy krasnoludzki ród i nie wygląda na to by coś miało się zmienić. Jerrik Dace, krewniak Anwera, patriarchy rodu, znany jest z tego, że nie ma dla niego zadań zbyt trudnych. Brał udział w wielu wyprawach na Głębokie Ścieżki, a także w Bitwie pod Umgol Hale, ostatnim bastionie Paerina Aeducana. Odegrał ważną rolę w ostatniej kampanii, w wyniku, której odepchnięto mroczne pomioty od kopalń Orzammaru aż za Rozdroże Caridina.

Jerrik do walki wybiera długi miecz i sztylet. Piotin Aeducan nazywa go ważnym sprzymierzeńcem i zatwardziałym wrogiem, dodając "upewnij się, że jest tym pierwszym." Zawsze towarzyszy mu Snug, wierny bronto, którym zaopiekował się podczas pierwszej kampanii wojskowej. Snug jest bardzo lojalny, zaskakująco mądry i rzadko, kiedy zostawia swego pana.

Mówi się, że w przypadku śmierci Anwera Dace'a, rodzina poprze Jerrika, a nie syna Anwera, Mandara. Kuzyni zawsze ze sobą rywalizują - także na arenie, gdzie wygrywa Jerrik. To współzawodnictwo może mieć związek z szeregiem prób zamachów na Jerrika, z których wychodził obronną ręką.

Ostatnio Jerrik poprosił o pomoc w ważnej sprawie Szarych Strażników. Oficjalnie oświadczył, że szykuje małą ekspedycję, by odnaleźć swego brata Brogana, który zaginął na Głębokich Ścieżkach. Niektórzy twierdzą, że tak naprawdę to Jerrik zbiera grupę, by odnaleźć legendarne sale Amgarraku, ale niewielu wierzy w te niedorzeczne pogłoski.

Brogan Dace

Niewielu zdaje sobie sprawę z tego, że wspaniałomyślny Jerrik Dace ma brata. Brogan Dace, od dziesięcioleci będący wiernym członkiem kasty wojowników walczył ramie w ramię ze swym bratem w wielu istotnych kampaniach, ale nigdy nie szukał, ani nie zyskał podobnej chwały.

Brogan to straszliwy wojownik władający dwuręcznym mieczem z niezwykłą skutecznością. Za każdym razem, gdy Ród Dace organizuje najazd na Głębokie Ścieżki, Brogan staje na linii frontu. Choć uznawany przez innych wojowników za prostego i nieco łatwowiernego, zyskał sobie też reputację pewnego towarzysza. Jego lojalność jest niepodważalna, łączy go też głęboka więź Jarrickiem, swym bratem, niezwykle rzadka wśród Orzammarskiej szlachty.

Brogan zaginął kilka miesięcy temu w czasie ekspedycji prowadzonej przez Dariona Olmecha. Interesy, jakie łączyły Ród Dace z Darionem stały się obiektem licznych spekulacji, choć Anwer milczy w tej sprawie. Publicznie zadeklarował, że członkowie ekspedycji Olmecha zginęli i obchodził trzydniową żałobę za dusze zmarłych Rodu Dace. Jerrik nie pogodził się z myślą o śmierci brata i włożył ogromne środki w celu organizacji operacji ratunkowej.

Ariane

Jest uzdolnioną Dalijską wojowniczką i najlepszym łowcą w swoim klanie. Kiedy starożytnych artefakt, należący do Opiekuna jej klanu zostaje ukradziony, przedmiot którego początki sięgają samych korzeni rasy elfiej, Ariane postanawia podjąć się zadania odzyskania go. Jest bardzo zdeterminowana by wypełnić swój obowiązek, a kiedy jej zadanie przeradza się w zlecenie od Szarego Strażnika, aby odnalazła Morrigan, zdaje sobie sprawę, że sytuacja może być znacznie bardziej skomplikowana niż zwykła kradzież.

Finn

Jest młodym magiem należącym do Kręgu Maginów w Fereldenie. Uważa się za najlepszego językoznawcę w Kręgu i przede wszystkim znawcą kultury starożytnej Tevinteru. Nawet jeśli inni nazywają Finna molem książkowym i mają go za samotnika, bez przerwy przesiadującego w wieżach "Mrocznej Biblioteki", Finn nie przepada za wyprawami... Ale może się zdarzyć, że w przyszłości wiedza akademicka zmusi go, aby opuścił komnaty biblioteki i wyśle tam, gdzie jego mistyczna moc, będzie jedyną rzeczą stojącą między Finnem, a pewną śmiercią.

Psy

Są istotnym elementem kultury Fereldenu i żaden pies nie jest bardziej cenny niż Mabari. Rasa ta, jest tak samo stara jak mit, mówiący, iż Mabari wywodzą się z rasy wilków, które służyły legendarnemu bohaterowi imieniem Dane. Cenione za ich inteligencję i lojalność, są więcej niż tylko bronią, albo symbolem statusu: psy te, wybierają swoich Panów i zostają przy nich na całe życie. W Fereldenie, kapitanami Mabari zostają uznane, tylko i wyłącznie wartościowe osoby.

Owe psy, stanowią bardzo ważną część Fereldeńskiej strategii wojskowej. Wyszkolone psy, potrafią zwalić jeźdźca z konia, rozbić linie obronne pikinierów, a umiejętnościami warczenia, wycia, i fali dźwiękowej "psów wojny", spowodować panikę wśród żołnierzy wroga, nawet tych najbardziej odważnych.

Drukuj