Dragon Age: Początek - Umiejętności

Dragon Age: Początek - Umiejętności

Grając w Dragon Age: Początek mamy możliwość wzięcia 8 umiejętności. Co prawda nie mają one bezpośredniego wpływu na walkę, ale mogą w niej pomóc.

Chociażby nałożenie trucizny na broń może zwiększyć jej efektywność. To samo tyczy się również pułapek, ale o nich i innych rzeczach - później. Każda z 8 umiejętności ma 4 stopnie biegłości. I w tym miejscu warto zwrócić uwagę na bardzo istotny fakt. Mianowicie opanowanie ich najwyższych poziomów wymaga również rozwinięcia atrybutów z nimi związanych! Początkowo nasza postać dysponuje umiejętnościami zależnymi od wybranej klasy i pochodzenia oraz jedną własnoręcznie wybraną.

Tyle na wstępie. Przejdźmy teraz do konkretów.

 

Przymus

Dzięki umiejętności Przymusu będziemy mieli dostęp do nowych opcji dialogowych, umożliwiające przekonanie rozmówcy do chociażby zmiany zdania. Ponadto pojawiają się nowe ścieżki, którymi może podążyć fabuła gry, jak również spadają ceny oferowanych w sklepach towarów. Umiejętność, która nie wiele pomoże nam w walce, ale w rozmowach owszem. I teraz dodatek informacyjny. Jeśli w dialogach pojawi się opcja Perswazji, szansa powodzenia uzależniona będzie od poziomu umiejętności Przymusu, a także sprytu twojej postaci. Jeśli jednak zamiast tego pojawi się opcja Zastraszania, powodzenie uzależnione będzie natomiast od poziomu umiejętności Przymusu oraz siły twojej postaci.

 

Kradzież

Osoby, które posiadły umiejętność Kradzieży, mogą okradać kieszenie wszystkich osób. Przedmioty, które zdobywamy podczas kradzieży różnią się trochę od tych, które pozostawiają postacie po śmierci. Jest również coś, co tak naprawdę nie jest możliwe. Mianowicie okradzenie kogoś podczas walki. Tak, wiem dziwne. Jednak zrobienie takiego numeru wymaga dość wysokiego poziomu Kradzieży.

 

Tworzenie pułapek

Umiejętność pozwalająca na konstruowanie pułapek i wabideł, To z czego je stworzymy zależy od tego, co mamy aktualnie pod ręką. Jednak takie cudeńka będziemy mogli stwarzać tylko wtedy, kiedy będziemy posiadać odpowiednie plany nie może być przecież za łatwo. Na drugim i czwartym poziomie tej umiejętności wzrasta odległość, z jakiej postać może wykrywać pułapki zastawione przez wroga. I tu dodatkowa informacja. Mianowicie zastawiać pułapki mogą wszyscy, którzy nauczą się tej umiejętności, ale rozbrajać je potrafią tylko łotrzykowie.

 

Sztuka przetrwania

Sztuka przetrwania pozwala na wykrywanie ukrytych wrogów. Na wyższych poziomach tej umiejętności możliwe jest również określenie siły ukrytego przeciwnika. Oprócz tego postać otrzymuje także premie do odporności na siły natury oraz do odporności fizycznej.

 

Zielarstwo

Jak już pewnie większość się domyśla, zielarstwo, umożliwia tworzenie wielu różnych mikstur, maści, eliksirów itd., żeby jednak nie było za łatwo, musimy mieć odpowiednie składniki oraz receptury. Później natomiast, kiedy zdobędziemy wyższy poziom tej umiejętności, będziemy mieli możliwość korzystania z bardziej skomplikowanych receptur, tworząc przedmioty o silniejszym działaniu. A jak wiadomo - im silniejsze, tym skuteczniejsze.

 

Warzenie trucizn

Wielu osobom zapewne przypadnie do gustu ta umiejętność. Umożliwia ona przygotowanie zabójczych substancji, które postać może nałożyć na broń, i dzięki czemu zadawać większe obrażenia. Możliwe jest również sparaliżowanie wroga. Postaci biegłe w tej sztuce mogą także tworzyć petardy i buteleczki z wybuchowym płynem, przeznaczone do rzucania przeciwnika. Do warzenia trucizn również wymagane są receptury oraz odpowiednie składniki. Warto również zauważyć, że umiejętność ta wymagana jest nie tylko do przygotowywania trucizn, ale także do ich używania.

 

Wyszkolenie bojowe

W przypadku wojowników oraz łotrzyków tej umiejętności odblokowuje kolejne poziomy talentów, których postać może się nauczyć. Oferuje również inne, pomniejsze korzyści. W przypadku magów, którzy nie mogą nauczyć się talentów związanych z bronią, ta umiejętność znacząco zwiększa obrażenia, jakie mogą odnieść, nim wrogi atak zakłóci próbę rzucenia przez nich zaklęcia.

 

Taktyka

Umiejętność, której każdy kolejny poziom zwiększa liczbę okienek dostępnych na ekranie taktycznym postaci. Dzięki temu możemy wykonać więcej działać dotyczących różnych czynności.

Drukuj