Dragon Age III: Inkwizycja - informacje z ECEE

Właśnie trwa kolejna impreza związana z Dragon Age. Mam na myśli Edmonton Comic & Entertainment Expo, dzięki której poznaliśmy nowe informacje związane z trzecią częścią gry. Tym razem twórcy zdradzili nieco więcej niż na innych pokazach. W rozwinięciu znajdziecie przygotowaną przez nas listę.

Aktualizacja: 1, 2, 3, 4, 5

 

Informacje z Twittera jednego z pracowników:

Mike: Dostosowywanie będzie bardziej rozbudowane niż w Dragon Age: Początek. Chodzi o dostosowywanie wyglądu członków drużyny itp.

John Perry powiedział, że jeden poziom w DA3 jest większy niż wszystkie poziomy w DA2.


Och.. ruiny na bagnach. Ta lokacja rządzi!

Haha Mike "tu jest zamek... Możesz *ekhm*... albo nie, przejąć nad nim kontrolę".

Lol, chłopaki mówią, że silnik Frostbite jest, jak cukierek. To prawda!

John Perry powiedział, że pre-produkcja DA3 trwała dłużej niż jakiegokolwiek innego projektu, nad którym pracował w BioWare.

Mike i David rozmawiają na temat nowej książki w świecie Dragon Age.

Pytania i odpowiedzi:

Jak wiele kontroli będzie się miało nad swoim bohaterem?

Mike: Będzie się człowiekiem.

David: Różne pochodzenie postaci będzie obecne w DA3, mimo że będzie się grało człowiekiem. Początki te nie będą grywalne ale będą miały znaczący wpływ na fabułę.

Czy zobaczymy członków drużyny z DA2?

Możecie zobaczyć co stało się z niektórymi z nich.

Jak dużo pokażecie w scenach romansów. Sceny będą dla nastolatków, czy dorosłych lol?

Mark: Masz na myśli, czy pokażemy cycuszki? Hahaa

Jak rozwiążecie import plików zapisu?

Mark: Przeniesiemy niektóre wybory, Sprawdzamy pewne sposoby bez importu plików.

Czy w DA3 będzie Flemeth?

Mike: Wydaje mi się, że byłoby źle, gdyby w grze nie było "choć trochę" Flemeth *uśmiech*

Zebrane informacje przez jednego z fanów:

- Bioware celuje z premierą DragonAge III: Inkwizycja w późną jesień 2013. Studio rozpoczyna pełen proces produkcyjny.

- W Dragon Age III będzie Warownia.

- W Dragon Age III będzie o wiele więcej wolności i o wiele więcej możliwości zgubienia się w świecie.

- Twórcy stawiają nas twardo w roli protagonisty.

- Modyfikacja wyglądu bohatera oraz członków drużyny na pewno powraca.

- Będzie się grało człowiekiem. "Mamy historię do zamknięcia".

- Wybór przeszłości bohatera, która będzie miała znaczący wpływ na fabułę.

- Poprzedni bohaterowie mogą pojawić się jako NPC.

- Dragon Age nie jest trylogią. Historia się jeszcze nie skończyła. Jest kilka wątków, które BioWare zamknie, ale historia w Dragon Age III rozwinie się dalej. Pojawią się nowe tajemnice.

- Będziemy mogli się dowiedzieć, co stało się z naszymi towarzyszami.

- Będzie duża historia z Qunari. Tym razem nie są w centrum fabuły ale dowiemy się o nich więcej.

- "To co chcemy zrobić to bardziej coś zasugerować niż pokazać wprost. Romans nie musi kończyć się seksem".

- Import zapisów w DA3 "Przejście na nowy silnik powoduje pewne komplikacje. Wciąż rozważamy różne opcje."

- Rozmiar trzeciej gry jest dużo większy. W pewnym momencie znajdziecie się w pewnym trochę francuskim miejscu.

 

 

Kilku z fanów narzekało na to, że jeśli jeden obszar jest wielkości wszystkich z Dragon Age II, to będziemy skazani na coś podobnego do Głębokich Ścieżek czy Pustki. Monotonność etc.

Pracownik z BioWare postanowił wypowiedzieć się w tej sprawie:

"Zdecydowanie eksperymentujemy z tym, co to znaczy, że poziom jest bardziej otwarty. Odnajdujemy interesujące rzeczy, jak np. "daj ludziom drogę a oni nią pójdą" i tym podobne. Bierzemy to i pracujemy nad poziomem. Jak możemy zachęcić kogoś aby nie szedł drogą (albo przynajmniej dać mu jasno do zrozumienia, że nie musi nią iść). Czasami droga jest tematycznie sensowna i może moglibyśmy zrobić mniejsze drogi, ale to nie zawsze działa. Jednocześnie nie chcemy zabierać frajdy tym, którzy lubią schodzić z wytyczonych ścieżek. Jeśli po prostu zrobimy strzałki na ziemi z napisem "tam jest coś ciekawego" to oni będą zadowoleni".

Allan Schumacher

Co do narzuconej rasy:

"Brak możliwości wyboru rasy bohatera był świadomą decyzją podjętą przez BioWare, gdyż uważali oni, iż korzyści płynące z dodania takiej możliwości byłyby niewspółmierne do kosztów oraz problemów (nie tylko finansowych i czasowych ale także tych związanych z jakością pozostałych elementów gry), jakie by to nastręczało".

John Epler

Źródła: @shrewdreviews, @Cameron__Lee

 

Aktualizacja:

Aktualizacja 2:

Przedstawiciel Studia wypowiada się w sprawie rasy i pochodzenia:

"Będziemy rozmawiać na ten temat więcej - wolimy rozmawiać na temat rzeczy, które mamy, niż na temat tych, których nie mamy. A tę chwilę naprawdę nie macie żadnego kontekstu, co rozumiemy przez "pochodzenie, które wpływa na fabułę" poza tym jednym zdaniem. Jest to oczywiście także część mechanizmu modyfikacji twojego bohatera".

Jest na to popyt, ludzie chcą tej opcji, zapłacą na nią, będą na nią czekać, i będą chwalić studio, które im ją da.

"Tak, jesteśmy tego świadomi. Oczywiście, nie każda gra fantasy to ma, ale to miło gdy jest dostępne (i wg mnie, wykorzystywane jako coś więcej niż tylko opcja różnego wyglądu). Wydaje mi się, że w czasie panelu Mike powiedział, aby nie brać tego, jako pewnik, w którą stronę DA będzie zmierzać w przyszłości - powiedział, że kiedyś zamierzamy powrócić do "grywalnych wszystkich czterech ras" (to jego słowa). Na razie, chcemy zwiększyć nacisk na modyfikacje oraz to co istotne w Dragon Age III".

Kobieta Qunari w drużynie oraz opcja romansu:

"Jako członka drużyny, jest taka możliwość. Jako opcję romansową, mam nadzieję, że źródłem takiej prośby jest to, że jakaś część kultury qunari wydaje się być interesująca w postaci z którą nawiązuje się romans. Alternatywa jest zbyt fetyszystyczna aby mnie interesowała - że nie dba się o żaden aspekt osobowości czy temperamentu poza tym, że postać jest wysoką muskularną kobietą. Myśl, że taka postać ma istnieć tylko po to aby zaspokoić czyjś fetysz jest, tak naprawdę, właśnie tym co powoduje, że scenarzysta taki jak ja będzie niechętny by kiedykolwiek dodać taką opcję".

Różnorodność postaci w DA:

Jak wiemy w DA III: Inkwizycja będzie 10 towarzyszy.

"Nie. Nie będzie. Nie wypowiem się na temat ankiety, na podstawie której przypuszczam, że ta liczba jest oparta. Ale powiem wam, że ta liczba nie jest prawdziwa.

Bazując na DA: Początek i DA2 możemy odnaleźć ciekawe schematy, jak postępować z naszymi bohaterami.

Niezupełnie. Oczywiście, zawsze znajdą się rzeczy, które będą podobne u wszystkich bohaterów, ale to nie są rzeczy, które planujemy. To co planujemy i czego możecie się spodziewać to":

1) Zakres klas postaci, a wewnątrz tych klas zakres zdolności głównych (jak na przykład: biorąc DA II, mamy jednego wojownika mającego Miecz i Tarczę a drugiego mającego Miecz dwuręczny).

2) Zakres ras.

3) Zakres punktów widzenia, odpowiadający różnym aspektom Thedas, a co ważniejsze, odpowiadający różnym stronom centralnych konfliktów w DA III.

"Biorąc pod uwagę, że my scenarzyści staramy się specjalnie sięgać po inne typy bohaterów, wątpię czy szukanie jakichś wzorców w DA: P i DA II będzie pomocne. Pamiętajcie, że jeśli ktoś spojrzy na Misję z KotORa, Lelianę z DA i Tali z ME i zadecyduje, że one wszystkie są takimi samymi postaciami... cóż, myślę, że wtedy odpowiednie zatarcie różnic może dać ci archetyp, który może do czegoś się przydać. Co prawda, nie wiem zbytnio do czego, skoro każdy archetyp można tak pozmieniać, że nie powie to wam kompletnie nic".

David Gaider

Aktualizacja 3:

"Inkwizycja jest bardzo istotną częścią fabuły i dlatego nazwaliśmy tak całą grę. Możecie podejrzewać, że wasz stosunek do niej będzie miał znaczący wpływ na rozwój historii. Początek fabuły pozwoli Wam zorientować się, jak i dlaczego zostaliście wplątani w tę całą historię".

Mary Kirby

Członkowie drużyny:

Czy będzie duży wybór misji związanych z członkami drużyny tak, jak w Dragon Age II? Naprawdę mi się one podobały choć uważam, że przeniesienie nacisku położonego na dialog z ogólnych rozmów na misje, mogło kilka osób zaskoczyć.

"Myślę, że nie będzie aż tylu towarzyszy co w Dragon Age II. Co więcej, uważam, że rozmowy z członkami drużyny działały znacznie lepiej, jako rozwój bohatera niż po prostu wymiana informacji z towarzyszami w ich domach. Jednak wydaje mi się, że umknęło to wielu graczom a to strata, więc postanowiliśmy przesunąć większą ilość zawartości z powrotem do bezpośrednich interakcji.

Wiem, że część z Was mogłaby spytać: Dlaczego nie zrobicie obu rzeczy?, na co moja odpowiedź będzie brzmiała: Bo to nie gra o rozmowach z towarzyszami. Niezależnie od tego, jak wielu ludzi będzie myśleć, że właśnie na tym powinna ona polegać".

David Gaider

Aktualizacja 4:

Czy w pecetowej wersji przekomarzanie się pozostanie w wersji mówionej w DA:I?

"Tak. Tak naprawdę to testujemy system pozwalający graczowi na wtrącenie się od czasu do czasu - nie za pomocą automatycznej odpowiedzi a za pomocą wybranej przez niego linii. Będzie to także opcja dobrowolna, a więc będzie można wtrącić się do sprzeczki albo pozostać cicho i posłuchać, co towarzysze mają do powiedzenia. Zobaczymy jak to zadziała, ale myślę, że jest to doskonałe rozwinięcie znanego wam systemu".

David Gaider

"Spędziłem dzisiejszy dzień na montowaniu marketingowych nagrań z DA3. Nie mogę nadal uwierzyć, że ta gra jest już tak dobra!"

Jonathan Perry

Aktualizacja 5:

Nie mówię o M16 ani AK-47, bardziej myślę o czymś w rodzaju muszkietu albo piszczału. Qunari znają proch gaatlok i posiadają działa ładowane od tyłu i od przodu.

Dlaczego nie zrobić broni ręcznej dla NPCów albo jeszcze lepiej dla postaci gracza?

"Broń taka jak działa, jasne. Broń ręczna jakiegokolwiek rodzaju - nie, to bardzo mało prawdopodobne".

David Gaider

Drukuj