Dragon Age III: Inkwizycja oficjalnie zapowiedziane!

Stało się! Po wielu miesiącach oczekiwań, studio BioWare zapowiedziało trzecią część gry. Z listu otwartego Mark Darraha, producenta wykonawczego, dowiadujemy się, że trójka będzie nosić podtytuł "Inkwizycja" (oddział, który wiele lat temu zajmował się ściganiem magów, plugastwa i demonów, to właśnie z Inkwizycji narodzili się Templariusze i Poszukiwacze Prawdy). Dodatkową nowością, związaną z kolejną odsłoną serii, jest silnik, który możecie znać z najnowszego Medal of Honor: Warfighter, czy Battlefielda 3. Mowa oczywiście o Frostbite 2.

Przypominam, że "Dragon Age II" pracowała na silniku Lycium a "Początek" na Eclipse. Dragon Age III: Inkwizycja zadebiutuje pod koniec roku 2013.  

 

List otwarty od producenta wykonawczego Marka Darrah:

 

Witajcie wszyscy,

Zrobimy dziś kilka rzeczy, inaczej niż zwykle. Niektórzy z Was mogą nie wiedzieć kim jestem, a więc celem rozpoczęcia powiem Wam trochę o sobie.

Dołączyłem do BioWare w maju 1997 roku co oznacza, że pracuję w Firmie już 15 lat. Z zawodu jestem programistą i implementowałem skrypty SI oraz system walki w Baldur's Gate. Później zostałem głównym programistą przy takich projektach, jak Opowieści z Wybrzeża Mieczy, Baldur's Gate 2: Cienie Amn. Ręce miałem cały ten czas urobione. To mnie możecie winić za dzikiego maga.

Po serii Baldur's Gate pracowałem jako główny programista przy Jade Empire ale miałem także krótką wycieczkę, aby zaimplementować pierwszą wersję klienta dla Mistrzów Podziemi w Neverwinter Nights.

Następnie w wyniku serii dziwnych i niepowiązanych ze sobą zdarzeń skończyłem pracując nad tytułem na konsole przenośne Sonic Chronicles: The Dark Brotherhood. Rozpocząłem jako główny programista, a skończyłem jako kierownik projektu. Po drodze udało mi się napisać język skryptowy jakimś cudem GORSZY niż ten w Baldur's Gate, ale jednocześnie zakodowałem system statystyk, z którego jestem BARDZO dumny. Generalnie największym osiągnięciem było to , że nie mogliście umrzeć drugi raz po tym, gdy już to zrobiliście. Zadziwiające, jak czasem trudno coś takiego zapewnić.

Ostatecznie przeszedłem do serii Dragon Age. Byłem producentem wykonawczym od momentu tuż przed tym, gdy Dragon Age: Początek został wysłany do sklepów.

Jestem członkiem aktywnej drużyny w D&D, uwielbiam kolekcjonować rzeczy związane z papierowymi RPG i lubię spacery po plaży.

Tak właściwie to nie lubię spacerów po plaży, są zbyt słitaśne.

Dobra, wystarczy o mnie. Po co Was tu wszystkich zebrałem?

Z dumą informuję, że w istocie pracujemy nad kolejną grą z serii Dragon Age. Wiem, że nie jest to zbyt duża niespodzianka dla wielu z Was. Pracujemy nad tym tytułem w różny sposób już ok dwóch lat, z czego większość naszej pracy rozpoczęła się ok 18 miesięcy temu.

W część tej pracy mieliście wkład także Wy, nasi fani, a także wasze opinie na temat Dragon Age: Początek, Dragon Age II oraz ich DLC. Czytaliśmy wątki na forach, recenzje oraz jeździliśmy na różnego rodzaju imprezy, gdzie spotykaliśmy się osobiście z naszymi najzagorzalszymi fanami. Słuchaliśmy Was i nadal będziemy Was słuchać.

Niedawno powiedziałem, że nie chcemy rozmawiać na temat Dragon Age III, dopóki nie będziemy mieli czegoś do pokazania. Staram się trzymać tego planu i zbyt dużo Wam dziś nie zdradzę. W związku z tym, ponieważ w ostatnim czasie pojawiło się wiele informacji i plotek, nie będziemy się przed nimi kryć. Mamy WIELE rzeczy, które bardzo chcę Wam przekazać, ale chcę to zrobić właściwie, a to wymaga trochę więcej czasu.

A więc oto co mogę potwierdzić już teraz:

- Kolejna gra będzie nosiła tytuł Dragon Age: Inquisition (Inkwizycja).

- Nie będziemy dziś mówić na temat fabuły gry. Możecie jednak wywnioskować trochę z tytułu.

- Gra robiona jest w większości przez tych samych ludzi, którzy pracują nad Dragon Age od czasu Dragon Age: Początek. Jest to grupa zarówno doświadczonych pracowników BioWare, jak i nowych utalentowanych deweloperów.

- Pracujemy nad nowym silnikiem, który pozwoli nam stworzyć większy świat, lepsze efekty wizualne, głębsze reakcje na działania gracza oraz da więcej możliwości indywidualnego rozwoju. Na PAX East mówiliśmy o zbrojach i członkach drużyny... Tak, tego typu indywidualnego rozwoju. Aby to osiągnąć jako podstawę wzięliśmy silnik Frostbite 2 od DICE.

Oczywiście jest jeszcze wiele rzeczy do powiedzenia, ale musimy poczekać aż będą one gotowe do ogłoszenia we właściwym czasie.

Będziemy starali się być najbardziej otwarci, jak się da. Będziemy stale z Wami rozmawiać i będziemy starali się odpowiadać na wszelkie pytania, na które damy radę. Cały czas czekamy na Wasze głosy i opinie. Jestem bardzo podekscytowany tym nad czym pracujemy i mam nadzieję, że Wy też będziecie. Wiem, że ciężko będzie Wam w to uwierzyć, ale mnie jest tak samo ciężko nie mówić Wam o tym, tak jak Wam ciężko jest czekać.

Z podziękowaniami za Wasz entuzjazm i cierpliwość.

Mark

Słowa dyrektora generalnego:

"Zbieraliśmy wszelkie opinie graczy z poprzednich części i łączyliśmy się bezpośrednio z naszymi fanami" - powiedział Aaryn Flynn, dyrektor generalny w studiach BioWare Edmonton i BioWare Montreal. - "Oni się nie powstrzymywali, więc my także nie będziemy. W Dragon Age: Inquistion chcemy dać fanom, to o co prosili - wspaniałą fabułę z ważnymi, znaczącymi wyborami, wielki świat do zwiedzania, duże możliwości indywidualnego rozwoju oraz walkę, która będzie zarówno taktyczna, jak i ekspresywna".

"Jednocześnie wiemy, że potrzebujemy nowych technologii, aby ta wizja została w całości zrealizowana. Dlatego współpracujemy z DICE aby Frosbite 2 był podstawą silnika, jaki będzie napędzać Dragon Age 3" - dodał Flynn.

Kilka słów na temat silnika:

"Silniki tak naprawdę nie mają za dużo wspólnego z rodzajem tworzonej gry. Zajmują się one wieloma rzeczami w tle - przykład grafiki został już wykorzystany ale to coś więcej. Silniki mogą dbać o to, jak wykonywane są animacje, jak dane są przechowywane oraz udostępniane, jak traktowane są zasoby. Oczywiście, Frostbite 2 był do teraz wykorzystywany głównie w FPSach, ale jest wiele innych rzeczy, które potrafi, a które dadzą nam możliwość zrobienia czegoś więcej niż poprzednio, nie tylko grafiki.

Nie oznacza to jednak , że wrzucimy wszytko w tryb naładowany akcją. Pracujemy z twórcami tej gry i wprowadzamy zmiany w silniku niemal od podstaw. Oznacza to , że nie mamy ograniczeń w przypadku wprowadzanych zmian, jakie są na nas wymuszane przez sposób w jaki silnik był początkowo stworzony. Wymogi gameplay'u mogą spowodować zmiany w silniku, a z drugiej strony silnik ogranicza to co możemy umieścić w gameplay'u.

Mam nadzieję, że to troszkę lepsze wyjaśnienie".

John Epler

Oficjalny komunikat od EA Polska:

BioWare, dywizja Electronic Arts, ma zaszczyt poinformować, iż w produkcji znajduje się najnowsza odsłona popularnej serii gier RPG, Dragon Age III: Inquisition. Premiera powstającego w studiach BioWare Edmonton oraz BioWare Montreal tytułu mieć będzie miejsce pod koniec 2013 r., a entuzjaści gatunku mogą spodziewać się charakterystycznej dla kanadyjskiego studia ciekawej, bogatej fabuły, wymagającej rozgrywki oraz zapierającej dech oprawy wizualnej, napędzanej technologią Frostbite 2.

Gry z serii Dragon Age znalazły dotąd ponad 8 milionów nabywców na całym świecie, zdobyły też niemal 80 prestiżowych nagród. Stworzone przez studio BioWare uniwersum stanowiło również tło dla historii opowiedzianych przez film animowany, komiksy oraz książki - w tym Dragon Age: Utracony Tron, Dragon Age: Powołanie oraz Dragon Age: Rozłam, które wydane zostały w Polsce nakładem Fabryki Słów (www.fabrykaslow.com.pl).

Aktualizacja:

"Właśnie widziałem demo Dragon Age III. Oczy wam wypłyną, gdy zobaczycie tę grę. Coś w stylu Arki Przymierza".

Aidan Scanlan, Zastępca dyrektora ds. projektów w BioWare Edmonton

Aktualizacja 2:

"W końcu mogę tweetować - Gram w Dragon Age III podczas lunch'u!"

"Dzięki za wszystkie pozytywne tweety o DA III. Nie mogę się doczekać aż ujawnię Wam coś więcej w przyszłości".

"Re-definiowanie dekady systemów RPG dla celów nowej platformy podstawowej jest zarówno przytłaczające jak i cudownie ekscytujące".

Aaryn Flynn, dyrektor generalny w BioWare Edmonton i BioWare Montreal


Drukuj