O nowym silniku słów kilka...

Wczoraj na imprezie Bradford Animation Festival wielu przedstawicieli branży gier zaprezentowało swoje produkty. Wśród Bethesdy i CD Project Red nie mogło zabraknąć BioWare. Neil Thompson, Kierownik działu ds grafiki i animacji ujawnił jeden ze screenów oraz opowiedział trochę o silniku Frostbite 2. Neil wyjaśnił, że stary Eclipse zaczynał już zgrzytać i potrzebowali zmian. W rozwinięciu znajdziecie kilka cytatów.

"Oto Dragon Age: Inkwizycja. To pierwszy raz, gdy ktokolwiek widzi choć klatkę z tej gry poza studiami BioWare".

"Mass Effect był stworzony na silniku Unreal. Dragon Age został zrobiony na bazie naszego własnego silnika Eclipse. Myślę, że każdy, kto grał w Dragon Age 2 zgodziłby się ze mną, że silnik już skrzypiał, gdy gra została wydana".

"Oczywiście, Frostbite jest silnikiem zrobionym do Battlefielda stworzonego przez DICE. To piękny silnik. Od razu zobaczyliśmy, że postępem w przypadku DA3 jest to, że nasi artyści nie muszą już walczyć z Eclipse, gdyż przeszli na Frostbite. Robota jaką teraz robią jest niesamowita".

"Myślę, że zrzut ekranu, który pokazywałem jest powalający. To niezwykłe w pre - produkcji. Zwykle nie osiągasz takiego poziomu do tygodnia przed wersją Gold".

"Teraz jest łatwiej, bo rozmowy są w sumie tylko o wyglądzie i tym, co chce się osiągnąć. Gdy jesteś twórcą postaci lub twórcą otoczenia skupiasz się na mniejszych aspektach całości gry. Jako kierownik artystyczny myślisz o całości, o ramie i o tym, jak wszystko się łączy i o konsekwencji. Silnik taki, jak Frostbite pozwala nam się skupić właśnie na tym a nie na wyzwaniach technologicznych takich, jak po prostu uruchomienie tego czegoś".

Neil Thompson

Przypominam, że pierwsze informacje dotyczące Dragon Age III: Inkwizycja pojawią się w 2013 roku. Więcej newsów na temat gry znajdziecie pod tym linkiem.

Źródła: Eurogamer.net,

 

Drukuj