Poziom "Koszmar" - O balansie słów kilka...

Jedną z wad obu części Dragon Age jest najwyższy poziom trudności, nazywany Koszmarem. Mimo że powinien być bardziej zbalansowany, dalej pozostaje bez zmian, co denerwuje wielu graczy. Przeciwnicy zadają bardzo dużo obrażeń i są znacznie bardziej odporni przez co zamiast cieszyć się z rozgrywki, walczymy z potworem około godziny. Jeden z fanów postanowił zapytać, czy podobny problem wystąpi w Dragon Age III: Inkwizycja.

Proszę, tym razem postarajcie się trochę i zbalansujcie Koszmar zamiast tylko dodawać przeciwnikom ogromne ilości punktów życia i obrażenia oraz dawać im nowe odporności. Walka przez pół godziny z jednym potworem nie jest zabawna (i kto testował pojedynek z Arishokiem?). Może niech moce i taktyka przeciwników zależą od poziomu trudności?


"Walka z Arishokiem jest tym co spowodowało, że uświadomiłem sobie, że jako "Tech QA" nadal powinienem znaleźć czas (jakoś) aby zagrać w grę. Doszedłem do tej walki dopiero gdy gra już była złożona do certyfikacji i całym sercem zgadzam się, że jest ona zrobiona kiepsko, jako pojedynek 1 na 1.

Co do Koszmaru, to niestety jest to poziom, który przeznaczony jest tylko dla garstki graczy. O wiele bardziej opłacalne jest to, abyśmy upewnili się, że poziom Normalny działa bez zarzutu, niż Koszmar. To raczej zła wiadomość dla fanów Koszmaru.

Teraz możemy podejść do Koszmaru inaczej niż w DA2. To, co proponujesz, wskazywałoby na to, że poziom potwora może zostać podniesiony (to odblokowałoby nowe umiejętności, a przede wszystkim nowe zasoby). Działałoby to niezależnie od tego, czy korzystamy z level scalingu, czy nie (bez level scalingu, podnosimy poziom; z level scalingiem też podnosimy poziom).

Zmiana taktyki jest duuuuuuuuuużo trudniejsza. To działa w grach typu szachy, ponieważ to, co robią poziomy trudności w grach planszowych, to ograniczenie przeszukiwania (przeciwnik nie widzi aż tyle ruchów do przodu). Dodanie nowych zachowań, które pojawią się tylko na poziomie Koszmar nie jest rzeczą trywialną. Co więcej, jeśli te procesy SI są ciekawe i powodują, że SI zachowuje się bardziej wiarygodnie, to zapewne istnieje powód dla którego takie procesy mogłyby znaleźć się na wszystkich poziomach. Istnieje zapewne powód aby te zachowania udostępnić na wszystkich poziomach trudności".

Allan Schumacher


Drukuj