Dragon Age Aż zaśniemy - wiosną 2013 roku

Jakiś czas temu pisaliśmy o kolejnym komiksie z Dragon Age. Dzisiaj mam dla Was nowe informacje. Dopóki Śpimy skupi się na historii krasnoluda, którego możemy kojarzyć z przesłuchań Cassandry, mowa o Varricu. Jak mówi David Gaider, główny scenarzysta, jest to ostatnia część trylogii. Po raz kolejny bohaterowie udadzą się do Imperium Tevinter, ale to nie wszystko. Nowym miejscem akcji będzie Pustka, czyli kraina demonów i duchów. Zwieńczenie trylogii ukaże się wiosną 2013 roku.

Więcej informacji poznacie wkrótce.

 

Podczas panelu "Rozszerzając doświadczenie: gry wideo i komiksy" prowadzonego przez Dark Horse Comics w czasie New York Comic Con 2012 ogłoszono właśnie, że trylogia komiksów Dragon Age znajdzie swój finał na wiosnę 2013 roku w postaci komiksu Until We Sleep (Aż zaśniemy). Trzecia seria komiksów będzie skupiać się na Varricu, po aktualnie wydawanym Ci, którzy mówią przedstawiającym historię Izabeli oraz Milczącym gaju, którego głównym bohaterem był Alister.

Oprócz pokazania okładki najnowszego dzieła BioWare i Dark Horse mieliśmy możliwość przeprowadzić rozmowę z głównym scenarzystą gier i komiksów Dragon Age, Davidem Gaiderem. David opowiedział nam czego, gdzie i kiedy należy spodziewać się w tej serii oraz dlaczego te trzy postaci tak dobrze współpracują.

Byliśmy w Milczącym Gaju i poznaliśmy Tych, którzy Mówią. Co więc musi być zrobione "Aż zaśniemy"? Nie zdradzając zbyt dużo z tego, jak skończyło się Ci, którzy mówią, powiedz gdzie odnajdziemy naszych bohaterów po ich podróży do Tevinter i po spotkaniu Qunari?

"Aż zaśniemy" będzie o walce, o tym dlaczego musimy walczyć całe życie. Ale także śnimy, bo śnienie jest tym, co powoduje, że walka ma sens. Obie te rzeczy są znamienne dla finału przygód naszych bohaterów. To finał poszukiwań ojca Alistera oraz ostateczny pojedynek z magistrem Titusem. Będzie wesoło.

I tak było wesoło, gdy czytelnicy spotykali dawnych znajomych. Jak się czułeś ponowne przyglądając się postaciom z Początku i stawiając je naprzeciw nowych bohaterów.

Muszę sobie czasami przypominać, że te postaci normalnie nigdy by się nie spotkały. Dla mnie one mogłyby się spotkać już wcześniej. Czuję jakby od zawsze były razem i ich interakcje wypadają bardziej naturalnie niż mogliśmy przypuszczać. Pewnie to tylko dlatego, że od tak dawna nad nimi pracuję... Choć jedynie Alister jest "prawdziwie" moją postacią (Sheryl Chee była główną autorką Izabeli, a Mary Kirby, Stena i Varrica). Mogę zestawić je obok siebie i one po prostu działają już same. Ułatwia mi to pracę.

Czy stosunek Izabeli, Varrica, i Alistera do siebie nawzajem zaskoczył cię? Jak to się rozwinęło?

A więc, Varric i Izabela zawsze byli ze sobą jakoś związani. To co mnie zaskoczyło, to sposób w jaki ta dwójka ustosunkowała się do Alistera. Na początku wydawało mi się, że będę musiał trochę się wysilić aby razem dążyli do jednego celu, ale tak naprawdę wszystko wyszło bardzo naturalnie. Oboje są łotrzykami, którzy dbają o innych dużo bardziej niż chcieliby przyznać i oboje doskonale wiedzą, że Alister będzie ślepo dążył do zakończenia swojej misji, która może doprowadzić go do zagłady... a oni nie zamierzają na to pozwolić, nawet jeśli narzekają na to, że ciągnie on ich na tę swoją misję. Są trochę, jak jego zastępczy rodzice, co jest dobre, gdyż Alister jest osobą, która bardzo potrzebuje innych.

Teraz gdy Dragon Age III zostało oficjalnie zapowiedziane, czy Aż zaśniemy pokieruje bohaterów bardziej w kierunku wydarzeń gry?

Nie, raczej nie. Ta trzyczęściowa historia zawsze była planowana, jako samodzielna. Są pewne elementy, które mogą stać się ważne w przyszłych grach, ale oczywiście musiałyby one być wtedy wprowadzone ponownie. W końcu z punktu widzenia ciągłości akcji gry, wydarzenia przedstawione w komiksach mogłyby przebiegać odmiennie, o ile w ogóle by się wydarzyły.

Wracając do "starych przyjaciół"... Czy możesz dać jakąś wskazówkę, kogo ujrzymy tym razem?

Seria opowiada bardziej o podejmowaniu decyzji niż przedstawianiu starych znajomych. Mimo to mogę powiedzieć, że ta historia skupia się na ostatnim członku naszego trio, Varricu (jako że Alister był główną postacią "Milczącego Gaju" a Izabela główną postacią "Tych, którzy mówią"). Na pewno więc dowiemy się więcej o jego przeszłości.

A jak z lokacjami? To było naprawdę coś móc W KOŃCU zobaczyć Tevinter... czy może jakieś inne wspominane ale nigdy nie widziane w grze lokacje zostaną nam pokazane?

Wrócimy do Tevinter, ale co ważniejsze, odwiedzimy także Pustkę (krainę snów w Dragon Age). Są ku temu powody.

Jak według Ciebie rozwinęły się komiksy? Czy nadal uznajesz, je za dodatek do gier czy może zyskały one swoje własne życie?

Zyskały one własne życie, ale tylko w pewnym stopniu, gdyż uważam, że zawsze będą one miały większe znaczenie dla fanów Dragon Age. Oni zawsze widzą więcej i wiedzą więcej na temat bohaterów niż ktoś, kto nie ma tego dodatkowego kontekstu i jest to zamierzone. Ale chcieliśmy zrobić coś innego, coś oddalonego od wojny magów i templariuszy i skupić się na fragmentach świata, którego jeszcze nie pokazaliśmy w grach. Może wprowadzimy trochę nowych elementów tła historycznego co dmuchnie trochę wiatru w żagle naszych fanów... ale przede wszystkim chcieliśmy pokazać, że w uniwersum Dragon Age można opowiedzieć ciekawą i znaczącą historię poboczną.

Czy jest coś jeszcze co chciałbyś przekazać czytelnikom na temat Aż zaśniemy lub przyszłości Dragon Age jako takiego?

To co Chad Hardin zrobił do Tych, którzy mówią jest zniewalające, wygląda na to, że z każdym numerem jest on coraz lepszy. Podobnie Alex Freed, który przetwarza plan historii w scenariusz. Ma on doskonałe wyczucie, co bohaterowie mówią w danym momencie, a więc ich słowa są w takim samym stopniu jego, jak i moje. To czysta przyjemność móc patrzeć, jak historia ożywa w ich rękach.


Drukuj