Wywiad z Ferretem Baudoin, głównym scenarzystą Przebudzenia. Za pomoc w pracy dziękuję HidesHisFace.
Hej, Ferret - czy może opowiedzieć nam coś więcej na temat historii Sigrun?
Kurzowisko. Paskudne ulice Orzammaru. To właśnie stamtąd wywodzi się Sigren. Jak widzieliśmy w Początku, Kurzowisko to uciążliwe miejsce, w którym mieszkańcy robią wszystko co mogą, by przetrwać. Sigrun nie była wyjątkiem. Była świetną złodziejką i nieświadomą zabójczynią do czasu, aż w końcu ją złapano. Otrzymała możliwość wyboru: natychmiastową egzekucję lub dołączenie do Legionu Umarłych. Wybrała Legion.
Tak więc Sigrun przyszła na swój własny pogrzeb, na który niemal nikt inny nie przyszedł, po czym dołączyła do swych nowych braci i sióstr w legionie. Każdy członek legionu uznawany jest za martwego i dla wielu ta formalność bardzo szybko staje się faktem. Legion z rozkazem walki przeciw mrocznym pomiotom ruszył daleko w Głębokie Ścieżki/Drogi, miejsce, do którego żaden krasnolud o zdrowych zmysłach by się nie zapuścił. Sigrun w wojskowym porządku i obecności towarzyszy broni znalazła swoje odkupienie, a także czas, by rozmyślać na temat swojego dawnego, zmarnowanego życia.
Tak więc, podróżuje ona ze swoim oddziałem, wiedząc, że w końcu śmierć dopadnie ich wszystkich. Głęboko w swoim wnętrzu, Sigrun walczy z uliczną mądrością Kurzowiska ? przetrwaniem za wszelką cenę. Sprawia to, że spokojne przyjęcie honorowej śmierci, której każdy członek legionu musi doświadczyć, jest dla niej wyjątkowo trudne.
Jaki jest jej charakter?
Ludzie widzą żołnierzy Legionu Umarłych jako fatalistycznych wojowników, gotowych by dać się nabić na włócznie mrocznych pomiotów. Sigrun jest żywym zaprzeczeniem tego stereotypu. Jest radosna, entuzjastyczna i obdarzona makabrycznym poczuciem humoru. Biorąc pod uwagę, jak ponure jest jej życie w Legionie, to duży krok w porównaniu z jej były życiem w Kurzowisku. Ruszyła więc tą drogą. Jest także zafascynowana światem na powierzchni, którego nigdy nie miała okazji zobaczyć.
Jedyną cechą zgodną z legionową postawą jest jej podejście do mrocznych pomiotów. Początkowo się ich bała, ale w miarę jak nowi towarzysze i przyjaciele ginęli jeden po drugim, w jej sercu zrodziła się nienawiść, która płonie teraz bardzo mocno.
Czemu chciałbyś ją mieć w swojej drużynie?
Jako zwiadowca legionu, Sigrun ma dostęp do umiejętności czyniących ją bardzo odporną w walce. To walcząca dwiema broniami łotrzyca, wyszkolona w kryciu się i skradaniu. Z kilkoma dobrymi runami na broni i nowymi epickimi zdolnościami dla łotrzyków, Sigrun może być prawdziwą maszyną do zabijania siejącą stosowny strach wśród wrogów ? przede wszystkim, gdy atakuje od tyły, kiedy szybkie ciosy w plecy stają się sumują się do imponujących wartości.
Co zainspirowało wasz zespół do stworzenia tej postaci?
W Thedas jest wiele rzeczy, które chcielibyśmy odkryć, a Legion Umarłych to bardzo intrygująca część krasnoludzkiej kultury, grupa żywych ?trupów? zobowiązana do odkupienia za swoje skandale, zbrodnie i okrucieństwo. Posępni bohaterowi głębin. Chcieliśmy lepiej pokazać tę grupę i powiązać ich z fabułą Przebudzenia. Posiadanie legionistki w drużynie da szansę na uczłowieczenie Legiony i pokazanie o co w tej organizacji chodzi. Czarująca, radosna osobowość Sigrun powstała zaś dzięki pisarce Sheryl Chee.
Ferret to główny designer dodatku Dragon Age: Początek ? Przebudzenie. Pracuje dla BioWare od 2006 roku i w czasie swojej kariery pracował na takimi grami jak Dragon Age: Origins, Neverwinter Nights 2, and Knights of the Old Republic 2 i wieloma innymi. Jego zainteresowania obejmują podróżowanie po świecie, granie, knucie przeciw biednym, pozbawionym pomocy mieszkańcom Thedas. Mówił podróżnik Ferret z Karnaku w Egipcie.
Źródło