Wywiad z Lukasem Kristjansonem

Serwis IGN przeprowadził wywiad z Lukasem Kristjansonem (Bioware) na temat najnowszego DLC - Pieśń Leliany w celu uzyskania szczegółowych informacji na temat dodatku. Treść wywiadu, jak również inne informacje na temat DLC znajdziecie w rozwinięciu newsa.

Zachęcamy do lektury.


Dragon Age wydano w listopadzie ubiegłego roku i od tego czasu BioWare zasypywało nas dodatkami do tej gry. Wydano nie tylko całą masę drobnych dodatków z misjami i przedmiotami możliwych do pobrania z internetu, ale także ogromny dodatek - Przebudzenie, udostępniony kilka miesięcy temu oferując fanom Dragon Age masę dodatkowych godzin zabawy.

Zapowiedziany w czasie tegorocznych targów E3, kolejny dodatek powinien zostać udostępniony do ściągnięcia 6 lipca tego roku na XBox 360, PS3 oraz PC. Dodatek nosi tytuł Pieśń Leliany i opowiada historię wczesnych lat życia tytułowej bohaterki znanej jeszcze z Początku. By uzyskać więcej szczegółowych informacji na temat najnowszego dodatku, ekipa IGN zapytała Lukasa Kristjansona:

IGN: Przede wszystkim, czy mógłbyś powiedzieć, jak Pieśń Leliany wpisuje się w historię gry? Czy jest to zupełnie osobna kampania jak Kroniki Mrocznych Pomiotów i czy historia Leliany będzie miała jakiś na kampanię Początku bądź Przebudzenia?

Lukas Kristjanson: Pieśń Leliany to swego rodzaju prequel dotyczący tej postaci, pokazująca jej chaotyczne życie, jako barda i zabójczyni. To oddzielna przygoda, która nie wpływa na inne kampanie z wyjątkiem przedmiotu-nagrody otrzymywanego na koniec - niemniej, wasze podejście do Leliany jako postaci może ulec zmianie. To nie jest historia typu "co by było gdyby", a raczej wycięty fragment jej życia, o którym zdecydowała się opowiedzieć.

IGN: W Dragon Age pojawiło się wiele postaci z bogatymi historiami. Możesz wyjaśnić, czemu to właśnie Leliana została wybrana na bohaterkę najnowszego DLC i czy możemy spodziewać się podobnych dodatków dotyczących pozostałych postaci?

Lukas Kristjanson: Szukaliśmy postaci, która dobrze pasowałaby do tego, co już ustaliliśmy. Leliana wydała nam się oczywista, bowiem jako bard naturalnie zna się na opowiadaniu historii. Przygotowaliśmy także wstępne projekty jej towarzyszy, takie jak ich własne historie, epilog, czy fragmenty związane z Szarym Strażnikiem gracza i inne. Jestem pewny, że wkrótce usłyszycie o jednym z tych projektów, choć Pieśń Leliany nie jest schematem, którego powinno się oczekiwać. Leliana opowiada stylizowaną historię i choć spodobał mi się ten pomysł, mamy inny koncept dla każdego DLC do gry.

IGN: Jaki jest narracyjny styl Pieśni Leliany? Czy mógłbyś, oczywiście bez ujawniania zbyt wielu szczegółów powiedzieć o pewnych starciach, czy napotkanych postaciach?

Lukas Kristjanson: Pieśń Leliany ma styl opowieści gangsterskiej, bardzo osobistej i wypełnionej wartka akcją. Czasowo ma miejsce przed ogłoszeniem Plagi, całe lata przed wydarzeniami z Początku. Leliana ukazana jest jako młody bard u szczytu swych możliwości, ciesząca się życiem wymaganym w Orlesiańskiej grze intryg - bez zobowiązań i konsekwencji. Każdy ma jednak przyjaciół, a ona wtajemnicza dwóch z nich w wielki plan - ściągnięcie owej gry na nieświadomą szlachtę Ferelden. To jeden z takich skoków, w których poważne konsekwencje
związane są z naiwnymi decyzjami w niebezpiecznych miejscach, wszystko zgodnie z pomysłem ukochanej mentorki Leliany, Marjolaine. Ci z was, którzy śledzili przeszłość Leliany myślą zapewne, że wiedzą, do czego to prowadzi i macie rację. W dużej mierze. Może. Bardowie to kapryśne typy.

IGN: W prasowych zapowiedziach wyczytaliśmy, że DLC będzie "doświadczeniem z pełnymi nagranymi ścieżkami dialogowymi", możesz wyjaśnić, o co z tym chodzi? Czy interakcje między postaciami będą porównywalne do tych z podstawki? Czy może będzie to DLC skupiony na walce, tylko z okazyjnymi nagranymi wtrąceniami, jak Kroniki Mrocznych Pomiotów?

Lukas Kristjanson: Znaczy to mniej więcej tyle, że główna bohaterka będzie miała nagrane wszystkie opcje dialogowe, co jest nowością w Dragon Age. Gracz wciela się w rolę Leliany w jej własnej historii, tka więc Corinne Kempa wróciła do swej roli, bowiem mamy w pełni zdefiniowaną postać, którą możemy nagrać. Dialogi prezentowane są jako tekstowe parafrazy prowadzące do pełnych nagranych linii dialogowych. To hybryda tego, co znamy z Mass Effect 2 i jesteśmy ciekawi, jak zostanie przyjęty w tym settingu.

Jeśli o stronę wizualną chodzi, nasi designerzy poprowadzili ją w fajnym i ciekawym kierunku. Sięgnęliśmy do głębin biblioteki animacji z Początku i stworzyliśmy kilka naprawdę intensywnych scen, oczywiście nie na skalę całych ścierających się armii ale nie to było naszym zamiarem. Mamy specyficzny ztyl wizualny, szybką akcję, nową muzykę -
tak, wszystko ma tutaj swój unikalny szlif przyczyniający się do budowania nieco odmiennej atmosfery. Cała akcja bedzie dla Leliany bardzo osobista.

IGN: Możesz powiedzieć jakie unikalne nagrody zostaną odblokowane na koniec? Czy nagroda zostanie po prostu wrzucona do ekwipunku postaci po załadowaniu kampanii Początku?

Lukas Kristjanson: Zgodnie ze specjalizacją Leliany, nagrodą jest potężny przedmiot specjalnie dla łotrzyków. Po zebraniu stosownych elementów i zaliczeniu osiągnięcia przedmiot pojawi się w ekwipunku Szarego Strażnika z Początku lub Przebudzenia. Co to dokładniej jest? Musicie poczekać, by zobaczyć. Wiem, wredne posunięcie.

IGN: Czy będą tam jakieś questy poboczne, czy może będzie to DLC skupiony na pojedynczej przygodzie?

Lukas Kristjanson: Pieśń Leliany zaczyna się od eksploracji jednej ze znanych lokacji przedstawionych w nowym świetle ale ogólnie DLC skupiony jest na wartkiej akcji, bowiem główna oś fabuły szybko posuwa się naprzód. Weterani Dragon Age otrzymają jednak dość dobrej historii by wsiąknąć w dodatek, ponadto podamy pewne wskazówki dotyczące przeszłości kilku postaci z Początku i podwaliny pod przyszłe postacie.

IGN: Czy będzie można rozwinąć Lelianę w potężniejszą postać w czasie trwania fabuły DLC? Czy uzyska ona doświadczenie i nowe przedmioty? Czy będzie można zmodyfikować jej zestaw umiejętności?

Lukas Kristjanson: Pieśń Leliany to szybka opowieść gangsterska, więc zarówno ona, jak i jej towarzysze wystartują na stosownym poziomie dziesiątym. Da to wystarczająco dużo talentów i możliwości. W tym czasie gracz będzie mógł normalnie zdobywać poziomy i zmieniać ekwipunek. Zdaję sobie sprawę z tego, że Leliana w DLC ma o wiele wyższy poziom od tego, na którym spotyka się ją w podstawce, ale bajarze zawsze przedstawiają się w najlepszym możliwym świetle. Leliana jawi się jako osoba pełna nadziei i zdolności dokopania każdemu, kto stanąłby miedzy nią, a dobrą zabawą.

IGN: Czy będą nowe trofea i osiągnięcia w wersjach na PC, PS3 i XBox 360? Jaka będzie maksymalna ilość punktów do zdobycia dla graczy na Xboxie dodawanych do Gamescore? Dla graczy PS3 - czy będzie jakieś zestawienie brązowych i srebrnych trofeów?

Lukas Kristjanson: Pozwolę graczom poznawać szczegóły ale w rzeczy samej, pojawią się unikalne dla Pieśni Leiliany osiągnięcia i trofea. Tak więc oprócz historii będzie też można się pochwalić nowymi błyskotkami.

Źródło: IGN

Drukuj