Ben Gelinas o Dragon Age: Świat Thedas

Jeśli czekacie na nadchodzącą encyklopedię Dragon Age to mamy dla Was ciekawostkę. Ben Gelin, główny autor odpowiedzialny za Świat Thedas napisał notkę na oficjalnym blogu, w której opowiada o jego wkładzie w ten produkt...

Świat Thedas

Istnieje głębia, ale istnieje też głębia uniwersum Dragon Age.

Gdy kilka lat temu zacząłem pracować jako scenarzysta i dialogista przy Dragon Age, jednym z moich pierwszych zadań było zebranie jakichś siedmiu lat ewoluującego uniwersum i stworzenie jednego punktu odniesienia, który nie byłby  mózgiem Davida Gaidera.

Zespół Dragon Age tworzy w Thedas świat tak bogaty, że aż żywy. Są tam setki miejsc, setki postaci, i tak wiele pomysłów - a wszystko z krwi i kości.

Zadanie zebrania tego wszystkiego wydawało się czymś bardzo odległym od mojej starej pracy jako dziennikarza kryminalnego w gazecie. Co dziwne, okazało się, że wykorzystywałem wiele tych samych umiejętności. Traktowałem Thedas jak prawdziwy świat, zawsze pamiętając o jego zasadach, ograniczeniach i ustalonych faktach. Tak gdzie pojawiały się pytania, odpowiedzi poszukiwałem wśród twórców takich jak David czy inni scenarzyści i artyści.

W przypadku fikcji jednak, gdy czegoś nam brakuje trzeba to wymyślić.

Łącząc historie z wszystkich gier, książek i produktów zewnętrznych, najpierw stworzyłem wewnętrzny przewodnik po uniwersum - który w tej chwili ma około 425 000 słów i wciąż rośnie.

Przewodnik ten stanowił podstawę dla nadchodzącego wydawnictwa: Dragon Age: Świat Thedas - Tom 1.

Nasze nowe kompendium oferuje szczegółowe spojrzenie na uniwersum Dragon Age z nowej, wewnętrznej, encyklopedycznej perspektywy. Zaprojektowaliśmy je tak aby odpowiadało weteranom Dragon Age a jednocześnie oferowało solidny wstęp dla tych, którzy zanurzają się w ten świat po raz pierwszy.

Jedną z najbardziej ekscytujących cech jest ten wewnętrzny sposób pisania dokonany przez małą armię scenarzystów Dragon Age, wśród których byli: David Gaider, Luke Kristjanson, Mary Kirby, Sheryl Chee, Karin Weekes, Joanna Berry oraz Sylvia Feketekuty. Razem spisaliśmy dziesiątki nowych wpisów kodeksu od znajomych postaci takich jak Varric czy wiecznie płodny Brat Genitivus, którzy drążą głębiej w tematach tak rozpiętych jak gryfy i Kal-Sharok czy seksualność i ofiara.

Zabieramy czytelników do każdego kraju, ukazując jak wygląda życie w tak dalekich zakątkach jak Par Vollen czy Seheron. Poprawione mapy ukazują te miejsca i wyjaśniają niektóre rzeczy tak, aby lepiej oddawać świat i to w jaki sposób jest on opisywany. Teraz, proszę państwa, na prawo od Gór Rogu Łowcy widzimy twierdzę Weisshaupt. I jest ona wspaniała.

Wiele odnośników i punktów wejścia pozwala czytelnikom przeglądać książkę lub pochłaniać ją od deski do deski. Rozszerzona oś czasu znanej historii rozciąga się przez wszystkie rozdziały, ukazując setki najważniejszych wydarzeń w pełnej zawirowań historii Thedas. Notatki na marginesach pozwalają także zajrzeć w nieznane sfery życia mieszkańców Thedosian. (Moje ulubione omawiają trendy w modzie.)

Setki rysunków koncepcyjnych dostarczonych przez naszych licznych utalentowanych artystów oraz wspaniałych artystów partnerskich jak Tyshan Carey z Green Ronin. Mój kolega po fachu, artysta koncepcyjny Nick Thornborrow, opowie więcej o rysunkach w kolejnym poście.

Mimo iż sam sprawdzałem wszelkie fakty z piekielną pieczołowitością, miałem także liczny zespół, który czytając sprawdzał detale czy nie łamiemy kanonu lub nie zaprzeczamy czemuś wcześniej ustalonemu. Niezależnie od tego jak dokładni bylibyśmy, kilka rzeczy zawsze umknie przy projekcie tego rozmiaru. Na przykład, właśnie zauważyłem, że Dowódca Szarych Strażników, jest cytowany w słowniku jako przywódca Zakonu Strażników. To oczywiście Pierwszy Strażnik - w tekście głównym przytoczony prawidłowo. Zapewniam was, że te rzeczy będą spędzać mi sen z powiek przez najbliższy czas.

Ostatecznie, Dragon Age: Świat Thedas jest sumą swoich składowych. Tworzenie Thedas to praca grupowa i ta książka nie mogłaby powstać bez wkładu niezliczonych scenarzystów, redaktorów, artystów i innych projektantów. Jest to list miłosny do złożonego, żyjącego świata, który utalentowany zespół Dragon Age wciąż rozwija. Mamy nadzieję, że czytanie tej książki sprawi wam tyle radości co nam tworzenie jej.
---
Jeśli będziecie w Bostonie na PAX East w tym roku, wpadnijcie do boksu BioWare. Będą tam Ben Gelinas i Nick Thornborrow po to aby odpowiadać na wasze pytania i pozwolą przyjrzeć się bliżej książce. Przynieście ze sobą pytania na temat pisania i projektów graficznych, oni zawsze są chętni do rozmów na temat warsztatu.
Premiera Dragon Age: Świat Thedas Tom 1 będzie miała miejsce 17 kwietnia 2013.  Dostępna będzie na Dark Horse Comics i u dobrych księgarzy.

 


Drukuj