Dragon Age: Inkwizycja wczoraj, dziś, jutro - Dragon Age: Inkwizycja wczoraj, dziś, jutro

Spis treści

Święte Marsze przeciwko Kirkwall

Po śmierci Wicehrabiego Marlowa Dumara w czasie Drugiej Inwazji na Kirkwall oraz de-facto przejęciu władzy przez Komtur Meredith, tarcia pomiędzy lokalnymi magami oraz stacjonującymi w mieście templariuszami zaczęły znacznie rosnąć. Doprowadziło to, do tego iż wielu ludzi zarówno świeckich, jak wewnątrz zakonu, obawiało się wybuchu rewolty magów w Kirkwall. Nie chcąc pozwolić aby magowie rebelianci zapoczątkowali powstanie, a także być może stworzyli podwaliny pod nowe imperium Tevinter, Boska Justynia V wysłała do miasta swego agenta, który miał ocenić zagrożenie oraz sprawdzić czy Święte Marsze są potrzebne. Miałoby, to zażegnać zagrożenie oraz przywrócić porządek.

Wkrótce w mieście wybuchła wojna. Anders, jeden z dawnych Szarych Strażników, wysadził siedzibę Zakonu wraz z wielką kapłanką. Komtur Meredith powołała się na Prawo Likwidacji i zaczęto rzeź magów. Gdy Bohater Kirkwall położył temu kres udał się w nieznane, pozostawiając miasto bez opieki.

Teraz gdy Zakon został podzielony, Templariusze jak i Poszukiwacze Prawdy mogą uderzyć na miasto. Fanatycy nie cofną się przed niczym, aby zniszczyć magów. A to właśnie tutaj wszystko się zaczęło.

Czym są marsze?

Święte Marsze to zbrojne krucjaty religijne prowadzone przez Zakon. Pierwszy Święty Marsz został poprowadzony przez Andrastę, która uderzyła na Imperium Tevinter i to właśnie on poprzedza powstanie Zakonu.

Gdy prorokini Andrasta i jej mąż Maferat przybyli na czele barbarzyńskiej hordy, południowe tereny Tevinter ogarnął chaos. Imperium wielokrotnie broniło się w przeszłości przed wrogimi najazdami, ale tym razem pozbawione było ochrony swych bogów, jego armia została rozbita, a kraj spustoszony przez Plagę. Wielu uważało, że wybór momentu rozpoczęcia inwazji był kolejnym cudem, jaki Stwórca zesłał niosącej Jego słowo Andraście.

Wszystko było by w porządku, gdyby nie zazdrość jej męża. Po tym wszystkim, co zrobił, całą chwałę przywłaszczyła sobie jego żona. W końcu zdał sobie sprawę z tego, jak potężna się stała i jak wielkie są jej wpływy.

W sekrecie uknuł spisek aby pozbyć się wojowniczki. Maferat udał się do stolicy Imperium, Minratusu, by rozmówić się z archontem Hessarianem. Zaoferował się wydać swą żonę w ręce Imperium w zamian za rozejm, który raz na zawsze położyłby kres działaniom wojennym. Archont, który bardzo pragnął uciszyć prorokinię, także i jego poddanych podburzającą przeciwko władzy, wyraził zgodę. Maferat poprowadził Andrastę prosto w zasadzkę i pozwolił, by schwytali ją agenci Imperium, którzy położyli tym samym kres Pierwszemu Marszowi.

Drugi Marsz został poprowadzony przeciwko Dalijczykom, którzy byli sojusznikami Andrasty kiedy ta walczyła z Tevinter.

Jednak sojusze łatwo zerwać. We wczesnym Wieku Chwały doszło do ataku na elfy, które uważały, że są prześladowane na tle rasowym, Zakon miał zupełnie inne zdanie, sądząc, że składają oni ofiary, jednak powód walk był inny. Historycy uważają, że chodziło o nieudzielenie wsparcia ludziom w czasie Drugiej Plagi mrocznych pomiotów. Gdy Orlais stanęło do walki nie spodziewano się, że Klany elfów odpowiedzą z taką zaciekłością, której Imperium nie mogło sprostać. Elfy odnosiły znaczące zwycięstwa, aż do czasu gdy do marszu dołączyły inne narody wyznania Andrastiańskiego.

Podczas Wieku Mrocznego i Wieku Świętego miały miejsce cztery Święte Marsze przeciwko "heretyckiemu" Zakonowi Imperium:

W 3:87 Wieku Wierzy, konflikt pomiędzy klerem w Tevinter a ortodoksyjną doktryną Zakonu, głównie o kontrolę nad magią, doprowadził do schizmy oraz wyznaczenia Valhaila jako pierwszego "Czarnego Boskiego" Zakonu Imperium, jako przeciwieństwa Boskiej w Val Royeaux.

Stosunki pomiędzy obiema frakcjami stopniowo się pogarszały doprowadzając finalnie do wezwania przez Zakon Andrastiański do odwetu na Czarnym Boskim po tym gdy postanowił uświęcić śmierć Boskiego Joyousa II w 3:99 Wieku Wierzy.

Pomiędzy 4:40 Wieku Mroczego oraz 5:10 Wieku Świętego, poprowadzone zostały cztery Święte Marsze, gromadząc liczne armie z krajów Zakonu Andrastiańskiego i zmierzając głęboko na ziemie Tevinter. Każdy z tych marszy, upadł jednak na krótko przed osiągnięciem celu, jakim było podbicie Minrathous, a doprowadziły one jedynie do pogłębienia rozłamu pomiędzy Minrathous i Val Royeaux. Zakon Imperium, zaczął tworzyć swe własne dogmaty i prawa, a narastająca liczba magów uciekających z południa, do Tevinter wzmocniło słabnące siły Imperium. Bardzo możliwe, iż kolejne marsze podtrzymałyby stan wojny, gdyby nie rozpoczęła się Czwarta Plaga.

Ostatnimi marszami były trzy Marsze poprowadzone przeciwko Qunari w wieku Stali oraz Wieku Burzy.

W roku 6:30 Wieku Stali, Qunari podbili Par Vollen i zaczęli korzystać z niego jako swej bazy do ataków na Seheron oraz Rivan. Do roku 6:42 Wieku Stali, zdołali oni podbić większość Teviter, Rivanu oraz Antivy, a także rozpoczęli ataki na Wolne Marchie. Zorganizowanie się zajęło ludzkim rebeliantom kilka lat i nim Qunari zostali odepchnięci z powrotem do Seheronu i Rivanu był już rok 7:23 Wieku Burzy. Tam jednak Qunari, byli dobrze umocnieni i rozpoczął się impas.

Pomiędzy 7:25 a 7:85 Wieku Burzy, Nowe Święte Marsze były raz po raz prowadzone, zarówno przez Zakon Imperium (w celu odbicia Seheronu oraz południowe miastu Qarinus) jak i Zakon (w celu odbicia Rivanu). W sumie poprowadzone zostały trzy Święte Marsze, z których jedynie drugi w 7:52 Wieku Burzy okazał się być całkowitą klęską (Qunariu zajęli większość Antivy). Pod koniec Trzeciego Świętego Marszu w 7:84 Wieku Burzy, Qunari zostali odepchnięci utrzymując jedynie miasto Kont-aar w północnym Rivanie oraz Par Vollen. W tym momencie naprawa zniszczeń powstałych podczas wojen została uznana za ważniejszą niż próba ponownego wypędzenia Qunari z Kont-aar. W 7:84 Wieku Burzy w Llomerryn, miało miejsce spotkanie emisariuszy z większości krain ludzkich (za wyjątkiem Tevinter) oraz Qunari gdzie zawarto pokój i podpisano układ Llomerryn. Pokój nigdy nie został zawarty pomiędzy Qunari i Tevinter, ale potyczki są rzadkie, a Qunari wycofują się do Par Vollen w celu odbudowy.

Ciekawostka:

Na pewno wielu z Was słyszało o pudełkowym dodatku do Dragon Age II. Po raz pierwszy plotki pojawiły na San Diego Comic Con, gdzie twórcy byli ubrani w tajemnicze koszulki. Dodatek odwołano, ponieważ wszystkich twórców przeniesiono do pracy nad trzecią częścią gry. Bez obaw, obiecano bowiem, że cała zawartość trafi do ich następnej gry. Patrz Inkwizycja.


Drukuj