Dragon Age Inkwizycja

Dragon Age

Dragon Age: Inkwizycja - Wydarzenia z Inkwizycji

Obrady w Świątyni

Minęło kilka lat od wydarzeń z Kirkwall. Magowie i Templariusze nadal pałali do siebie nienawiścią i nie zanosiło się na pokój. Trwały ciąłe walki w wielu krajach. Boska Justynia zwołała Konklawe podczas, którego miała zamiar ustabilizować sytuację, gdyż tylko ona posiadała taką władzę. Niestety obrady zostały przerwane przez tajemniczy wybuch. Wielu Magów i Templariuszy zginęło pod gruzami Świątyni Świętych Prochów. Nikt nie wiedział co stało się z Boską. Dodatkowo na niebie pojawiła się ogromna wyrwa, z której wychodziły demony.

Znamię Szczeliny

W gruzach żołnierze znaleźli tajemniczą postać. Po kilku przesłuchaniach, więzień trafił pod nadzór Kasandry. Chociaż nie wiedział co się dokładnie stało i nie odpowiadał za obecne wydarzenia, to wciąż uważano go za niebezpiecznego.

Wspólnie z Kasandrą, Poszukiwaczką Prawdy oraz Lelianą, Prawą ręką Boskiej udali się do wioski Azyl, która leżała blisko Świątyni Świętych Prochów. Podczas drogi ujawniła się niezwykła moc tajemniczej, nowej postaci. Mogła zamykać wyrwy w Zasłonie, która odziela świat od Pustki.

12

Narodziny Inkwizycji

Po dotarciu na miejsce protagonista poznał Cullena, dawnego kapitana Templariuszy z Kirkwall, który po śmierci Meredith opuścił Zakon oraz Józefinę, dyplomatę z Antivy.

Po krótkiej naradzie wspólnie doszli do wniosku, że należy powołać dawno zapomnianą organizację - Inkwizycję. Należało dowiedzieć się co się stało, kto za to odpowiada i go pokonać.

Zostały rozesłane wici aby pozyskać nowych ludzi do wcielenia do armii. Jedyna nadzieja była w Magach w Redcliffe oraz Templariuszach w Reducie Therinfal.

Val Royeaux

Na początku nie każdy był przychylnie nastawiony do członków nowej organizacji. Kapłanki Zakonu otwarcie nazywali Inkwizycję Heretykami i wrogami. Herold miał rownież okazję przyjrzeć się temu, jaki stosunek mają do tego Templariusze oraz ich nowy dowódca. Nie bali się nawet podnieść ręki na kapłanki. Wszystko z powodu zerwania traktatu z Nevarry. Templariusze od tego momentu nikomu nie podlegali. Sam Lord Dowódca również dziwnie się zachowywał. Co wzbudziło pewne podejrzenia.

Sojusznicy

Zarówno sytuacja w Redcliffe jak i w Reducie nie wyglądała dobrze. Magowie walczyli w Kultem Venatorii a Templariusze byli pod wpływem Demonów.

Po tym jak Herold Andrasty zajął się sprawą i wcielił sojuszników do swojej armii, jedynym problemem pozostało zamknięcie wyrwy.

Gdy się to w końcu udało, Inkwizycja nie zdążyła nacieszyć się ze zwycięstwa, bowiem została zaatakowana przez armię na czele której stał tajemniczy Przedwieczny, który okazał się Koryfeuszem. Dawnym, Mrocznym Pomiotem, który był uwięziony w więzieniu Szarej Straży w górach oraz jak się wydawało zginął z rąk Hawke'a Bohatera Kirkwall.

8

Herold wymknął się z uścisku śmierci i wraz ze swoją nową rodziną tułał się aż dzięki pomocy Solasa jednego z jego towarzyszy dotarł do Podniebnej Twierdzy, która niegdyś należała do elfów.

Twierdza była ruiną i minęło wiele czasu zanim bohater przywrócił jej dawną chwałę.

Od tego momentu Herold Andrasty został okrzyknięty Inkwizytorem, dowódcą armii i nową nadzieją dla Thedas.

Powrót Hawke

Gdy poznano tożsamość tego, kto odpowiada za wszystkie ostatnie wydarzenia, Varrik sprowadził Hawke, chociaż wcześniej podczas przesłuchiwań Kasandry wypierał się, że nie wie gdzie się znajduje.

Bohater Kirkwall obwniał się, że Koryfeusz przeżył, lecz nikt nie przypuszczał, że udało mu się przeżyć starcie w górach Vimmark. Dlatego należało naprawić błąd z przeszłości i upewnić się, że antagonista już więcej nie powróci.

rebuild

Problemy Szarej Straży

Największym wrogiem Mrocznych Pomiotów są Szarży Strażnicy. To właśnie Ci wojownicy, Łotrzykowie i Magowie od lat polują na kolejne Arcydemony i spychają pomioty w ich leża głęboko pod ziemia, dlatego idealnie nadawali się jako sojusznicze wojska przeciwko Koryfeuszowi.

Inkwizytor też o tym dobrze wiedział lecz nie wszystko było tak proste jak się wydawało.

Szara Straż znajdowała się pod wpływem Koryfeusza, który podstępem przy pomocy maga Erimonda, jednego z członków Venatori skłonił tutejszą Komendantkę, aby rozerwała Zasłonę.

Herold Andrasty wraz z wysłannikiem Szarej Straży, który jako jedyny nie był zmanipulowany przystąpili do oblężenia Twierdzy Adamant.

keep captured

Oblężenie Twierdzy i Pustka

Inkwizytor wraz z Hawke oraz jednym z Szarych Strażników zaatakowali Twierdzę Adamant i próbowali przemówić do rozumu Clarel.

Chociaż wszystko zmierzało ku dobremu, to nikt nie spodziewał się ataku smoka i tego co przyszło po nim. Clarel poświęciła się w walce z pupilkiem Koryfeusza a Inkwizytor trafił fizycznie do Pustki.

Dzięki pobycie w Pustce Inkwizytor przy pomocy Ducha Boskiej poskładał szczątki swoich wspomnień i dowiedział się, co tak naprawdę wydarzyło się w chwili wybuchu kilka tygodni temu i skąd pochodzi jego moc.

Za wszystko odpowiedzialny był Koryfeusz, który przy pomocy tajemniczej kuli próbował wedrzeć się do Złotego Miasta. Lecz nie przewidział jednego, że ktoś przeszkodzi mu w rytuale i przejmie moc tajemniczego artefaktu.

Teraz zostało pokonanie pomiota jego własną bronią. Niestety drogę powrotną zablokował Demon Koszmaru i jeden towarzysz został uwięziony w Pustce.

Powrót z Pustki i Sytuacja w Orlais

Po powrocie z Pustki i decyzji w sprawie Szarej Straży, Inkwizytor powrócił do Podniebnej Twierdzy aby uzupełnić swoje siły by wyruszyć w głąb Orlais i położyć kres Wojnie Domowej, którą toczyła Cesarzowa Celene i Książe Gaspard.

Inkwizytor oczyścił Emprise du Lion ze wpływów czerwonych templariuszy i demonów oraz pozbył się Venatori ze Świętych Równin i Szmaragdowych Mogił. Jedyną rzeczą, która pozostała było załagodzenie wewnętrznego konfliktu o władzę.

everybody won

Przyjęcie w Zimowym Pałacu i Powrót Morrigan

Wpływy Inkwizycji okazały się na tyle duże, że protagonista wraz ze swoimi doradcami oraz kompanami został zaproszony do Zimowego Pałacu na bal u Cesarzowej.

Podczas przyjęcia Inkwizytor spotkał Morrigan, Wiedźmę z Głuszy oraz uczestniczkę Piątej Plagi, która poinformowała o spisku wymierzonym w Cesarzową Celene, który miał na celu ją zdetronizować.

Inkwizytor dowiedział się, że za spiskiem stał Kult Venatori oraz Księżna Florianne.

Harold wkrótce rozprawił się ze zdrajczynią. Po ustabilizowaniu sytacji w Orlais i wyborze nowego władcy, Inkwizytor wrócił do Podniebnej Twierdzy gdzie czekała już na niego Morrigan.

Rozdroża

Morrigan zabrała Inkwizytora w głąb jednego z Eluvianu i pokazała Rozdroża - miejsce, które zawierało wiele elfickich luster i opowiedziała o tym, że Koryfeusz pragnie dostać się do Złotego Miasta za pomocą jednego z nich, który znajdował się w Dziczy Arbor.

Inkwizytor nie czekał długo i zebrał armię oraz wezwał sojuszników z Fereldenu i Orlais.

respected and sided with elves

Studnia Smutków

Na miejscu okazało się, że wojska Koryfeusza już tu są i przemierzają Dzicz w celu znalezienia tajemniczej Studni Elfów.

Gdy Inkwizytor dotarł do bram Światyni Mythal, spotkał Koryfeusza i poznał jego sekret. Tak samo jak Arcydemon, Koryfeusz mógł przeżyć starcie wchodząc w ciało Szarego Strażnika. Tak oto przeżył spotkanie z Hawke'em.

Drużyna została zaatakowana przez Smoka z czerwonego Lyrium i musiała uciekać w głąb Świątyni gdzie spotkali Starożytnych Elfich Strażników pod przywództwem Abelasa.

Prawda na temat upadku elfów

Abelas opowiedział czym jest Studnia Smutków i uprzedził, że nie pozwoli nikomu się z niej napić. Starożytny wyjaśnił jak elfy zniszczyły Arlathan setki lat temu podczas wojny domowej i jak strzegą dziedzictwa od lat.

Dzięki nowym sojusznikom Inkwizytor pokonał wojska Koryfeusza i poznał sekrety Studni.

Spotkanie z Mythal

Po wydarzeniach z Dziczy Arbor, zaczęły dobiegać szepty, które kazały spotkać się z Mythal, dawną elficką Boginią.

Okazało się, że Mythal ukryła się w ciele Flemeth, matki Morrigan która kilka lat temu uratowała Szarych Strażników oraz Hawke. Mythal wyjaśniła co należy zrobić, aby osłabić Koryfeusza.

Ostateczna Bitwa

Koryfeusz nie czekał zbyt długo z kolejnym atakiem. Zdesperowany przypuścił atak tam gdzie zaczął. Osteczna bitwa miała mieć miejsce w ruinach Świątyni Świętych Prochów.

Podczas gdy na niebie rozgrywała się bitwa dwóch smoków, na lądzie Koryfeusz zmierzył się z Heroldem Andrasty. Bitwa była zaciekła, ale Koryfeusz został pokonany i uwięziony w Pustce a Wyłom zamknięty. Thedas było ocalone.

mmisiek

Szczęki Hakkona

Inkwizytor zaczął poszerzać swoje wpływy i zapuszczał się w kolejne regiony. Tak trafił do Kotliny Mroźnego Grzbietu zamieszkiwanego przez plemię Avarów.

Podczas obserwacji na jego drodze stanęło tajemnicze, wrogie plemię, które samo kazało się nazywać Szczękami Hakkona.

Hakkonici odnaleźli dawną Świątynię i pragnęli powrotu swojego Boga, Hakkona, który był tam uwięziony. W tym celu podstępnie zaprzyjaźnili się z Avarami z Grodu Kamiennego Niedźwiedzia aby wykraść im niedźwiedzicę by była naczyniem dla ich boga.

Pierwszy Inkwizytor

Po pokrzyżowaniu planu Thane'a Gurda Harofsena Inkwizytor udał się za nim do świątyni gdzie spotkał pierwszego Inkwizytora. Inkwizytor okazał się elfem o imieniu Ameridan, który to wiele wieków temu na polecenie Cesarza Orlais uwięził Hakkona, który chciał zaatakować nizinników.

Ameridan nie był w stanie pokonać smoka ale zdążył uwięzić go w czasie wraz ze sobą. Inkwizytor nie zdążył dowiedzieć się zbyt wiele o dawnych czasach, gdyż Ameridan był zbyt słaby i umierał.

dragon not slain

Powrót Hakkona

Harofsen, który wyrzekł się wszystkich Bogów poza Hakkonem tak bardzo pragnął powrotu swojego pana oraz zemsty za to, że nikt nie pomógł jego ludowi podczas Plagi, że sam stał się naczyniem dla swojego bóstwa. Jednak wódz się przeliczył i był zbyt słaby, aby zmieścić całą duszę Boga, tak o to został przemieniony w Ożywieńca.

Po pokonaniu nieumarłego, Inkwizytor musiał zmierzyć się z Hakkonem Zimowym Odechem, smokiem który zawierał duszę Boga Avarów.

Potężny smok okazał się wymagającym przeciwnikiem lecz po długiej walce padł. Dusza Boga była wolna.

Trzęsienie Ziemi na Wybrzeżu Sztormów

Inkwizycja po powrocie do Podniebnej Twierdzy otrzymała raporty o potężnych trzęsieniach ziemi na Wybrzeżu Sztormów.

Inkwizytor wraz z drużyną udał się do podziemi gdzie spotkał Valte oraz Rena członków krasnoludzkiej ekspedycji Legionu Umarłych. Legion również natrafił na dziwne tąpniecia i na rozkaz Orzammaru miał to zbadać.

Po wędrówce w coraz to głębsze korytarze na Głębokich Ścieżkach i pokonaniu zastępów Mrocznych Pomiotów, drużyna natrafiła na tajemnicze istoty, w których żyłach płynęło Lyrium.

Istoty był wrogo nastawione i wyglądały na strażników jakiegoś sekretu. Kult nazywał się Sha-Brythol i strzegł potężnego Tytana.

W raz z kolejnymi krokami Inkwizytor poznawał tajemnice dziwnych krasnoludów.

serce

Serce Tytana

Po śmierci Rena, Valta wraz z Inkwizytorem i jego drużyną natrafili na tajemnicze serce z lyrium, z którego wyrastały żyły. Okazało się, że Lyrium to krew tytana a wstrząsy były spowodowane samym tytanem, który się budził.

Niestety Inkwizytor nie zdążył dowiedzieć się więcej, gdyż został zaatakowany przez Strażnika Serca.

Po pokonaniu Strażnika, Tytan się uspokoił a tąpniecia ustały. Lecz coś się zmieniło. A dokładnie ktoś. Od tego momentu Valta nie była już taka sama.

Święta Rada

Po pokonaniu Koryfeusza i ustabilizowaniu sytuacji w Thedas oraz wyborze nowej Boskiej. Inkwizycja stała się bardzo potężną organizacją, której zaczęły się obawiać potężne królestwa Fereldenu i Orlais.

Tak o to zostało zwołane zebranie w Zimowym Pałacu gdzie miała zapaść decyzja w sprawie Inkwizycji.

Rada składała się z przedstawicieli z Fereldenu oraz Orlais pod przewodnictwem nowej Boskiej Wiktorii, która nie dawno należała do Inkwizycji.

Tajemnicze morderstwa

Podczas gdy Rada obradowała na temat tego, co dalej z potężną Inkwizycją, która po śmierci Koryfeusza i zamknięciu Wyłomu wydawała się zbędna, Inkwizytor mógł rozejrzeć się po Pałacu.

Tak oto natrafił na zwłoki wojownika Qunari co było niespotykane, gdyż nikt nie spodziewał się tutaj ich delegacji.

Próba Zamachu

Dzięki dochodzeniu udało się dowiedzieć, że Qunari działają za sprawą Vidasali, która wraz ze swoimi magami aktywowała Eluviany oraz zamierzała zacząć nawracać na Qun inne ludy. Za pomocą Ataashi, schwytanemu smokowi tworzyła Gaatlok aby siać zniszczenie na dużą skalę i podłożyła proch w Zimowym Pałacu.

Agent Straszliwego Wilka

Po oczyszczeniu Pałacu z beczek z prochem, Inkwizytor mógł zmierzyć się z Vidasalą w Fortecy Qunari - Darvaarad. Podczas starcia dowiedział się, że służy Agentowi Fen'harela, Solasowi.

Zdezorientowany Inkwizytor ruszył śladem Qunari i tak oto dowiedział się, że od samego początku był okłamywany.

Solas pociągał za sznurki i to właśnie on naprowadził go na Qunari gdy skierował martwego żołnierza do Zimowego Pałacu.

Po konfrontacji z Vidasalą i Saarathem, Saarebasem pod jej władzą. Inkwizytor natrafił na swojego dawnego kompana Solasa.

23

Straszliwy Wilk Powstaje

Po pozbyciu się Qunari i jej agentki, Solas wyjaśnił, że nie jest sługą Straszliwego Wilka a nim samym.

Niegdyś uwięził dawnych Bogów gdy Ci zabili Mythal. Lecz nie wiedział, że skazuje swój lud na zagładę. Teraz pragnie naprawić swój błąd i przywrócić dawną chwałę. Nawet jeśli będzie musiał zniszczyć obecny świat.

Solas nie obawiał się Inkwizytora i wiedział, że ten długo nie wytrzyma bólu który sprawiała mu nabyta moc. Pozbawił go daru, ucinając mu rękę i udał się w nieznane przechodząc przez Eluvian.

Nowi Sojusznicy

Po powrocie do Pałacu i decyzji co dalej z organizacją, Inkwizytor doszedł do wniosku, że Solas zna ich wszystkie sekrety i słabości. Aby go pokonać należało udać się do Imperium Tevinter i zdobyć nowych sojuszników, którzy pomogą w walce z Dawnym Bogiem.

Dragon Age

Dragon Age: Inkwizycja - Wydarzenia przed Inkwizycją

Jeśli wierzyć opowieściom Zakonu, to pycha ludzkości doprowadziła do powstania mrocznych pomiotów. Nieskończenie liczne i będące wrogami wszelkiego życia pomioty nieustępliwie poszukują swojego dowódcy - Arcydemona.

no

Kiedy go znajdą, wylewają się ze swych plugawych, podziemnych siedlisk i rozpoczyna się Plaga. Jedynymi wojownikami zdolnymi zniszczyć Arcydemona są Szarzy Strażnicy, a historia zawsze honoruje tego, który poświęci wszystko, by zabić bestię. To właśnie tutaj, w Fereldenie rozpoczyna się kolejny rozdział w historii Szarych Strażników.

Nowa Rekrutka w Ostagarze

Wraz z Duncanem, przywódcą Szarych Strażników do Ostagaru przybyła nowa rekrutka, która po przejściu Rytuału Dołączenia stała się pełnoprawną Szarą Strażniczką. Niestety nie wszyscy mieli tyle szczęścia. Kilku rekrutów nie przeżyło.

21

Klęska pod Ostagarem

Sprzymierzone siły Fereldenu i Szarej Straży spotkały się w Ostagarze z armią króla Cailana i zastępami Strażników by zniszczyć pomioty. Lecz odwaga zamieniła się w rozpacz, gdy Loghain zdradził swojego króla. Oddziały Cailana zostały wybite, a południe stracone. Bohaterka przeżyła dzięki pomocy Flemeth, tajemniczej Wiedźmy z Głuszy.

 W towarzystwie córki Flemeth, Morrigan, i Szarego Strażnika, Alistaira, Strażniczka przystąpiła do stworzenia armii zdolnej odeprzeć Plagę. Zamierzała wykorzystać pradawne traktaty Szarej Straży.

13

Nocni Goście

Po tym, jak zdrajca Loghain zasiadł na tronie Fereldenu, Strażnicy szukali pomocy u wpływowego arla Eamona z Redcliffe. Gdy jednak przybyli do miasta, to znajdowało się pod oblężeniem. Co noc nieumarli powstawali i falami atakowali wyniszczoną osadę.

Z pomocą Bohaterki mieszkańcy Redcliffe powstrzymali hordę nieumarłych. Strażnicy dotarli do zamku arla lecz Eamon był już na skraju śmierci a jego dwór ogarnęło szaleństwo. Zamek został opanowany przez demony.

Układanie się z nimi nigdy nie jest proste. Przekonał się o tym Connor, syn władcy. Demon zgodził się uratować życie ojca chłopca, ale nie przywrócić mu zdrowie. Arl Eamon potrzebował cudu, by wyzdrowieć.

Genitivus

Uczony i Azyl

Strażniczka przypomniała sobie historię, którą usłyszała z ust jednego z rycerzy Redcliffe - opowieść o relikwii, która według jego słów miała zawierać prochy Oblubienicy Stwórcy, Andrasty oraz poszukiwaniach pewnego uczonego Zakonu, który zajmował się badaniami i był na jej tropie lecz zaginął wraz z kwiatem rycerzy, którzy ruszyli jego śladem. 

Tak oto trafiła do domu Ferdynanda Genitivusa, gdzie zastała jego asystenta. Jednak na miejscu coś było nie tak. Okazało się, że prawdziwy asystent od dawna nie żyje a w domu  uczonego przebywa oszust. Bohaterka pozbyła się go i znalazła dziennik, który zaprowadził ją do wioski położonej w Górach Mroźnego Grzbietu. To właśnie tutaj, w Azylu odnalazła odpowiedzi na swoje pytania. Rycerze, którzy wyruszyli na poszukiwania zostali zabici lub zmarli z powodu tortur. A sam uczony stał się zakładnikiem fanatyków, którzy sami nazywali się Uczniami Andrasty.  

Strażniczka rozwiązała problem w Azylu pozbywając się Eirika przywódcy fanatyków,  a dzięki pomocy Genitivusa poznała lokalizację Świątyni Świętych Prochów.

no detail 1

Świątynia Świętych Prochów

Strażniczka udała się do Świątyni i znalazła urnę, zawierającą Święte Prochy Andrasty, które podobno leczyły wszelkie schorzenia. Urny broniły starożytne pułapki, próby woli i kult czcicieli smoków, który chciał wykorzystać moc urny do własnych celów. Strażniczka pokonała przeciwności i rozwiązała problem z kultystami.

Urna zniknęła w tajemniczy sposób po odejściu Strażników.

Dzięki szczypcie prochów Bohaterka przywróciła arlowi zdrowie i mogła wrócić do pierwotnych planów. Powiadomiony o zdradzie Loghaina Eamon obiecał swoje polityczne i wojskowe wsparcie.

yes detail 1

Tajemniczy Golem

Podczas uzupełniania zapasów Strażniczka weszła w posiadanie różdżki, która miała kontrolować golema. Kupiec, który ją sprzedał wyjawił hasło aktywujące i podał miejsce gdzie miał czekać golem. Wystarczyło udać się do wioski Honnleath.

Na miejscu okazało się, że wioska jest opanowana przez pomioty i nie było widać żadnych śladów mieszkańców.

Strażniczka rozprawiła się z pomiotami i udała się do centrum wioski gdzie stał majestatyczny golem. Niestety hasło aktywujące było błędne i nic się nie stało po wypowiedzeniu go przy golemie.

Bohaterka zamierzała opuścić wioskę, lecz zanim to zrobiła, postanowiła ją przeszukać w celu znalezienia przydatnych rzeczy, które mogły posłużyć w jej misji.

22

Tak oto natrafiła na potomka właściciela różdżki, który obiecał że poda prawdziwe hasło, o ile ta pomoże mu znaleźć córkę. Dziewczynka znajdowała się w otoczeniu Demona Pożądania, który zwabił ją pod postacią kota. Demon zapronował układ - życie dziewczynki za jej życie. Nie krył się z tym, że zamierza ją opętać.

Strażniczka rozwiązała problem z demonem i zdobyła prawidłowe hasło do aktywacji. Tak oto poznała Shale, golema który był kiedyś krasnoludzicą, która poświęciła się dla dobra Orzammaru.

2

Splugawiona Wieża Magów

Kręgi Maginów są zobowiązane przysięgą do pomocy Szarym Strażnikom podczas Plag. Jednak wieża nad jeziorem Kalenhad nie była wstanie pomóc: jeden z jej magów. Uldred, został opętany przez Demona Pychy i zamieniał pozostałych magów Kręgu w plugawce. Bohaterka przemierzyła Pustkę i pokonała Uldreda na szczycie wieży oraz uratowała pozostałych przy życiu.

Sojusznicy zdobyci w Kręgu i Redcliffe nie byli jedynymi nowymi żołnierzami, którzy dołączyli do sił Straży.

Szczyt Wojownika

Do obozu Strażniczki zawitał pewien kupiec, który pragnął oczyścić imię swojej krewnej i przywrócić jej honor. W zamian oferował wsparcie dla jej kampani.

Strażniczka dotarła do Szczytu Wojownika, który niegdyś służył Szarej Straży i poznała jego historię. Wiele lat temu Sophia Dryden, ówczesna Komendantka Szarej Straży wzięła udział w buncie przeciwko władcy Fereldenu, który okazał się tyranem. Wielu wojowników ją opuściło a inni zginęli. Siły Sophi osłabły, dlatego rozkazała Avernusowi sprowadzić demony, które wymknęły się spod kontroli i zabijały wszystkich. Sophia tego dnia zginęła w bitwie a jej ciało zostało opętane.

sophia

Strażniczka oczyściła Szczyt i pozbyła się wpływu demonów. Rozwiązała także sprawę związaną z magiem krwi Avernusem, który pracował nad pozbyciem się klątwy spaczenia u Szarych Strażników.

Levi Dryden był zadowolony i niedługo potem sprowadził tam swoją rodzinę. Bohaterka miała nowy punkt handlowy, który przydał się podczas działań wojennych.

Klątwa Elfów

Dalijskie elfy zazwyczaj nie zawierają sojuszy, ale nawet głęboką nienawiść można odłożyć na bok w obliczu zagłady.

Starożytna klątwa wyniszczała największe fereldeńskie klany Dalijczyków, zamieniając elfy w wilkołaki. Zathrian, Opiekun klanu, twierdził, że lekarstwem jest serce wielkiego wilka, Chorego Kła, chociaż sam ukrywał swoją tajemnicę. Wiele lat wcześniej Zathrian z zemsty za krzywdy na jego rodzinie sam obłożył grupę ludzi klątwą, która teraz nękała jego klan. Dopóki żył, klątwa trwała. Wszyscy zmieniali się w wilkołaki.

15

Bohaterka pozbyła się zagrożenia na swój sposób. Nawiązała przymierze z ocalałymi a sojusznicy z Lasu Brecilian w ramach wdzięczności dołączyli do armii przeciwko mrocznym podmiotom.

Sytuacja w Orzammarze

Kolejne Plagi mogą dzielić setki lat, ale krasnoludy zyjące pod powierzchnią Thedas walczą z pomiotami każdego dnia. Nikt nie jest lepiej wyszkolony do walki z pomiotami niż wojownicy z Orzammaru - może z wyjątkiem ich stałych sojuszników, Szarych Strażników.

Bohaterka przybyła do Orzammaru po śmierci króla Endrina i zastała różne frakcje polityczne walczące o kontrolę nad stolicą krasnoludów. Jedynie głos poważanego Patrona mógł przełamać impas, by doprowadzić do wybrania władcy... i nakazać krasnoludom uhonorowanie traktatu z Szarą Strażą oraz dołączenie do walki z nową Plagą.

7

Bohaterka wyruszyła, by odnaleźć Patronkę o imieniu Branda, która zniknęła na Głębokich Ścieżkach podczas poszukiwań legendarnego artefaktu: Kowadła Pustki, stworzonego przez uznanego kowala Caridina do wykuwania potężnych golemów wojennych.

Bohaterka odnalazła Caridina oraz jego dzieło, opanowała sytuację w Orzammarze i dzięki wsparciu nowego władcy miasta, pozyskała kolejnych żołnierzy do armii przeciwko Pladze.

Po wzmocnieniu armii Strażników krasnoludami, Bohaterka musiała rozprawić się z Loghainem, aby zjednoczyć Ferelden przeciwko pomiotom...zanim Plaga pochłonęłaby świat.

warden executed detail

Odzyskanie królestwa

Królestwo Fereldenu było podzielone: choć część szlachty popierała regencję Loghaina, inni potępiali jego bezczynność wobec pomiotów. Loghain nie wahał się nawet uwięzić własnej córki, Anory, wdowy po Cailanie. Wojna domowa wisiała na włosku i arl Eamon ogłosił Zjazd Możnych w nadziei na zażegnanie konfliktu i usunięcie Loghaina z tronu.

Obrady zakończyły się wybraniem nowego władcy i osądzeniem zdrajcy, Loghaina. Ferelden zaczął przygotywać się do walki.

Duchy Ostagaru

Do Strażniczki dotarły wieści o ocalałym z bitwy pod Ostagarem, który należał do gwardii Króla Cailana. Po dotarciu na miejsce i ocaleniu mu życia, ten opowiedział o tajemniczych listach i o tym, że w Ostagarze roi się od mrocznych pomiotów.

Strażniczka postanowiła odzyskać ciało króla, którego spotkała kilka tygodni temu i poznać tajemniczą korespondencję.

alive detail 1

Ostagar był ruiną. Wszędzie leżały ciała poległych, na których żerowały pomioty, które opanowały to miejsce. Po eksploracji udało się jej znaleźć skrzynię, o której mówił ocalały.

Okazało się, że bitwa mogła skończyć się zupełnie inaczej. Cailan prowadził rozmowy z Cesarstwem Orlais, które oferowało swoje wsparcie w postaci rycerzy oraz Strażników z Orlezjańskiego Zakonu. Niestety skończyło się na obietnicach bo Cesarstwo musiało zająć się pomiotami na swoim terenie. Cailan był wściekły. Dodatkowo podsuwano mu pomysł, aby porzucił bezpłodną królowę Anorę i ożenił się z Celene, Cesarzową Orlais.

Wkrótce udało się odnaleźć ciało króla, które zostało zbeszczeszczone przez pomioty. Strażniczka wybiła pomioty, odzyskując dwa słynne miecze Duncana oraz zajęła się ciałem Cailana.

Oblężenie Denerim

Podczas gdy zjednoczona armia Strażniczki gromadziła się w Redcliffe, pomioty otoczyły Denerim i rozpoczęły oblężenie stolicy Fereldenu. Armia Bohaterki wraz z Riordanem, weteranem Szarej Straży u boku walczyła dzielnie w Denerim i przełamała oblężenie pomiotów. Lecz Riordan poświęcił się i zginął honorowo w starciu z potężnym, plugawym smokiem.

W najwyższej wieży fortu Drakon najsilniejsi sojusznicy Bohaterki walczyli u boku Strażników w ostatecznej, heroicznej bitwie z olbrzymim Arcydemonem. Arcydemon został zabity.

warden detail

Bez przewodnictwa Arcydemona pomioty się rozproszyły. Większość zbiegła pod powierzchnię, nadal licznie i nieustannie poszukuwali nowego Arcydemona, którego mogłyby przebudzić.

Rozbite królestwo Fereldenu czekała długa odbudowa. Po Pladze potrzebny był silny przywódca. Ferelden przetrwał, uparcie i niestrudzenie, jak na psich władców przystało, ale wydarzenia Piątej Plagi ciążyły nad odradzającym się narodem.

Dla ludu Thedas legendy o Bohaterce Fereldenu pozostają najjaśniejszym światłem nadziei w mrocznych czasach.

Powrót Zagrożenia

Wraz ze śmiercią arcydemona Urthemiela, która to zakończyła Piątą Plagę założono, że pozostałe pomioty stały się maruderami bez własnej armii i nie stanowią już zagrożenia. Lecz nikt nie przypuszczał jak bardzo się mylą...

4

Pojawienie się Architekta

Architekt, inteligentny mówiący mroczny pomiot, który sam nazywał się wyjątkowym bowiem uważał, że jest odporny na zew Dawnych Bogów doszedł do wniosku, że pomioty poniosły zbyt dużą ofiarę podczas Plag i postanowił uwolnić ich od wpływu Bogów i doprowadzić do pokoju między Mrocznymi Pomiotami a rasami Thedas... za wszelką cenę.

Badania Architekta

Z czasem badania Architekta przyniosły rezultaty. Pijąc krew Szarych Strażników, pomioty zyskiwały odporność na Skazę i mogły myśleć samodzielnie. Tak powstali Uczniowie, inteligentne i mowiące Mroczne Pomioty. Uczniowie potrafili kontrolować mniej inteligentne pomioty oraz pracować nad strategiami. Mieli własną wolę. Niektórzy z nich byli wdzięczni Architektowi za to, że wyzwolił ich od Zewu ale dla innych ta strata była zbyt wielka.

Sprawy przybrały zły obrót gdy Architekt uwolnił Matkę Lęgu, która nie mogła pogodzić się z tym, że nie słyszy już Pieśni Dawnych Bogów. Matka postanowiła się zemścić i stworzyła kolejny rodzaj pomiotów, które nazwała Dziećmi oraz zebrała armię mrocznych pomiotów, którym tak jak jej nie podobał się nowy początek. Matka pragnęła śmierci Architekta oraz Szarych Strażników.

Śledztwo Kristoffa

Kilka tygodni później wielu uchodźców zaczęło nagle ginąć co wzbudziło podejrzenia lokalnej władzy. W tym celu poproszono Kristoffa, Szarego Strażnika z Orlais, aby ten zbadał sprawę i dowiedział się co się za tym kryje. Po przeprowadzeniu śledztwa dowiedział się, że uchodźcy zostali podstępem zwabieni i przekazani tajemniczej Matce. Kolejne kroki w śledztwie zaprowadziły go na Czarne Mokradła. Lecz słuch o nim zaginął.

16

Atak na Twierdzę Czuwania

Aby stawić czoła Matce, Architekt potrzebował sojuszników i w tym celu wysłał swojego emisariusza, Uschłego, aby przekonał do pomocy Szarych Strażników stacjonujacych w Twierdzy Czuwania. Niestety Architekt nie przewidział, że może to zostać odebrane jako atak i spotkanie skończyło się rzezią Szarych Strażników z Orlais. Twierdza stała w ogniu.

Powrót Komendantki Fereldenu

Po ustabilizowaniu sytuacji w Fereldenie Komendatka Szarej Straży przybyła, aby pomóc odbudować tutejszy Zakon lecz to co zastała na miejscu nie było tym, czego się spodziewała.

Twierdza Stała w ogniu a Strażnicy zostali wybici jednak nigdzie nie było ich ciał. Po zabiciu wszystkich najeźdźców i pozbyciu się ich przywódcy, Komendantka przystąpiła do rekrutacji nowych ludzi oraz do pozbycia się pomiotów. Nie wszyscy przeżyli Rytuał Dołączenia.

Tajemnica w Nieprzebytym Lesie

Architekt nadal kontynuował swoje badania i potrzebował kolejnych obiektów. W tym celu wysłał Poszukiwacza - inteligentnego pomiota, aby ten przyprowadził mu kilka elfów. Poszukiwacz wywiązał się z powierzonego mu zadania. Sam potem wpadł na pomysł by zwalić winę na ludzi, aby elfy nie wpadły na jego trop. Tak oto po rzezi podrzucił kilka dowodów świadczących o winie ludzi.

Gdy Komendantka przybyła na miejsce musiała stawić czoła dzikim Sylvanom oraz Vellanie siostrze jednej z porwanych, która w końcu zrozumiała że za wszystkim stoją pomioty nie ludzie.

Po uzyskaniu informacji, Komendantka wraz ze swoją drużyną udała się do kopalni Srebrytu gdzie wpadła w pułapkę Architekta. Tak oto po raz pierwszy spotkała inteligentnego pomiota i poznała jego plany dzięki pomocy siostry Vellany - Serani, która pomogła im uciec z laboratorium.

Po ucieczce i walce z eksperymentami Architekta oraz jego smokami, Komendantka planowała pozbyć się pomiota, który zamieniał wszystkich w ghule lecz zanim to zrobiła Architekt zawalił kopalnię.

Bitwa pod Kal'Hirol

Po uzyskaniu raportu od kapitana Garevela kolejnym celem Komendantki był thaig Kal'Hirol gdzie natrafiła na szczątki Legionu Umarłych oraz Sigrun, która przeżyła starcie z armią Matki. W czasie wędrówki przez thaig, Strażnicy natrafili na walczące między sobą mroczne pomioty lecz nie mieszali się do konfliktu. Po odkryciu zagrożenia jakim było leże matek lęgu, Komendantka postanowiła je zniszczyć i wrócić do Twierdzy.

Cienie Czarnych Mokradeł

Komendantka dowiedziała się o zniknięciu jednego z członków Orlezjańskiego Zakonu, który prowadził śledztwo w sprawie uchodźców i ruszyła jego tropem.

Tak oto dotarła na Mokradła i znalazła jego ciało. Kristoff dzielnie stawiał czoła pomiotom lecz został zabity przez Pierwszego, ucznia Matki.

Komendantka nie zdążyła pomścić Kristoffa, gdyż wraz z Pierwszym wpadli w Pułapkę Matki, która wysłała ich do Pustki. Tam natrafili na konflikt Ducha Sprawiedliwości z Baronową, która dzięki magi krwii podstępem uciekła z więzienia jakim była dla niej Pustka.

Po pokonaniu Demona Pychy, Komendantka powróciła do Twierdzy wraz z Justynianem, Duchem Sprawiedliwości w ciele martwego Kristoffa.

5

Atak na Amarant i Twierdzę Czuwania

Komendantka nie miała czasu na odpoczynek bowiem Matka postanowiła zaatakować zarówno miasto Amarant jak i Twierdzę Czuwania.

Po zwycięstwie nad armią Matki, Szarej Straży udało się odkryć jej lokalizację. Matka spoczywała pod Pustkowiem Smoczych Kości. Komendantka po raz kolejny spotkała Architekta i poznała jego tajemnice - to on przebudził smoka, czym wywołał Piątą Plagę. Matka zginęła z rąk Szarej Straży i pomioty po raz kolejny musiały uciekać.

Wyprawa do Amgarrak

Szara Straż w Fereldenie stała się na tyle potężna, że stała sie remedium na każde problemy.

Właśnie dlatego to do Komendantki został wysłany list z prośbą od Jerrika z rodu Dace, który pragnął odnaleźć swojego zaginionego brata.

Brogan dołączył do ekspedycji do Thaigu o nazwie Amgarrak, aby odszukać zapiski na temat tworzenia golemów. Według opowieści, to w Amgarrak krasnoludy próbowały odtworzyć badania patrona Caridina.

Komendantka Strażników obiecała, że zbada tę sprawę i wkrótce dołączyła do ekipy poszukiwawczej, w ktorej poza Jerrikiem był jego wierny Bronto - Snug.

Podczas badania Thaigu udało odnaleźć Brogana Dace oraz ciała poprzedniej ekspedycji. Wśród ciał Strażniczka odnalazła zapiski na temat wydarzeń, które miały tutaj miejsce lata temu.

completed

Krasnoludy oraz magister z Tevinter próbowali stworzyć własne golemy ale zamiast kamienia czy stali użyto ciał krasnoludów bezkastowców i dusz zmarłych z Pustki. Powstała w ten sposób istota okazała się jednak niemożliwa do kontrolowania i zabiła cały zespół badawczy.

Brogan oraz właściciel listu rozpaczliwie prosił o zniszczenie wszystkiego by nikt więcej nie próbował nieudolnie odtworzyć badań Patrona.

Strażniczka wkrótce miała okazję się przekonać, co za potwora udało się stworzyć lata temu. Na jej drodze stanął Żniwiarz bo tak właśnie nazwano tego stwora. Powykręcany twór z gnijących, rozpadających się kończyn i o nieproporcjonalnie dużej głowie od razu przypuścił atak.

Po wyczerpującej walce udało pokonać się Żniwiarza i zniszczyć dawny Thaig. Lecz nikt nie przypuszczał, że Żniwiarzy jest wiecej a pokonany nie był tam sam.

Poszukiwania Morrigan

Strażniczka postanowiła wrócić do chaty matki Morrigan, Flemeth i tak natrafiła na młodą elfkę o imieniu Ariane, która również szukała Wiedźmy z Głuszy.

Ariane okazała się łowcą z klanu Solana, która szukała relikwi - księgi na temat Eluvianów, która należała do opiekuna jej klanu. Elfka sądziła, że należy udać się do Wieży Kręgu bo właśnie tam pierwotnie była umieszczona księga, dopóki ta nie została skradziona przez apostatę i nie trafiła do jej klanu.

Ariane, Strażniczka wraz ze swym mabari udali się do magów, gdzie poznali Finna, najlepszego językoznawcę w Kręgu i przede wszystkim znawcą kultury starożytnego Tevinter, który obiecał im pomóc.

Podczas przeszukiwania biblioteki udało się znaleźć właściwe księgi i przy pomocy Finna uzyskać potrzebne odpowiedzi.

Eluviany były magicznymi lustrami elfów. Tevinterczycy próbowali użyć ich całej mocy lecz udało im się jedynie wykorzystać je jako portale komunikacyjne.

Finn wierzył, że można wykorzystać inne lustro by odnaleźć kolejne ale nie miał pojęcia jak to zrobić. Dlatego zlecił udanie się do Eleni Zinovii, mówiącego posągu. Lecz zanim posąg przemówił, Strażniczka była zmuszona oczyścić Wieżę Kręgu z demonów, które zaczęły wychodzić przez rozdarcia w Zasłonie.

Eleni opowiedziała o tajemnym rytuale, który pomoże w dotarciu do Eluvianu. Komendantka musiała zdobyć odłamek lustra oraz tajemnicze Światła Arlathanu.

Z pomocą Ariane, Strażniczka zdobyła fragment zbitego lustra ze świątyni elfów oraz Światła Arlathanu z Thaigu Cadash. Dzieki temu Finn mógł przeprowadzić rytuał i poznać lokalizację działającego lustra a przede wszystkim Morrigan.

Strażnik Pustkowi

Ślady zaprowadziły prosto na Pustkowia Smoczych Kości gdzie wcześniej Strażnicy znaleźli Matkę. Tym razem na ich drodze stanął mityczny Varterral - podobny do pająka stwór.

Po tym jak padł z rąk nowej drużyny, ta udała się do Gniazda, gdzie już czekała Morrigan.

yes detail

Zmiany na Świecie

Morrigan wyjaśniła, że nadchodzą wielkie zmiany w Thedas i że potrzebuje więcej czasu oraz większej mocy na to co nadchodzi. Ostrzegła także przed swoją matką Flemeth, która nie jest zwykłym człowiekiem i jest zagrożeniem dla świata.

Ariane odzyskała księgę swego klanu i wróciła z Finnem do swojego klanu. Wkrótce potem ta dwójka rozpoczęła swoją własną podróż. Nikt nie wie co stało się ze Strażniczką. Jedno jest pewne, zaginęła.

Uchodźcy z Lothering

Wszystko zaczęło się w Kirkwall: upadek komtur Meredith. Powstanie qunari. I oczywiście zniszczenie Zakonu oraz początek buntu magów. Wśród panującego chaosu wyróżniała się zawsze jedna osoba: Hawke, Bohaterka Kirkwall.

Rodzina Hawke uciekła z Lothering, byli uchodźcami ratującymi się przed Plagą. Leandra, matka Bohaterki i rodzeństwa Bethany oraz Carvera, miała nadzieję, że znajdzie azyl w posiadłości rodzinnej w Kirkwall na dalekiej północy.

Chociaż Hawke nie była wyjątkowa i nie posiadała wyjątkowych umiejętności czy zdolności, Bohaterka znalazła się w centrum wydarzeń, które ostatecznie doprowadziły do buntu magów.

18

Hawke'owie uciekli przed Plagą z pomocą Aveliny Vallen, wojowniczki i przyjaciółki rodziny. Powiadają, że rodzinie pomogła również Flemeth, niesławna Wiedźma z Głuszy. Niestety nie wszyscy przeżyli. Leandra musiała opłakiwać jedno ze swoich dzieci.

Pierwsze lata rodziny w Kirkwall były trudne - brat Leandry, Gamlen, stracił rodzinny majątek. Hawke'owie żyli w ubóstwie, zmuszeni zadłużyć się, by zyskać wstęp do miasta.

Aby spłacić dług, Hawke była zmuszona do pracy. W końcu natrafiła na okazję pod postacią krasnoluda, Bartranda Tethrasa, który planował ekspedycję na Głębokie Ścieżki. To był strzał w ciemno, ale dzięki złotu z ekspedycji Hawke uwolniła rodzinę od wierzycieli przy czym wzmogła podejrzliwość templariuszy.

Hawke spotkała się z uciekinierem ze Straży, Andersem, który wszedł w posiadanie szczegółowych map Głębokich Ścieżek. Mapy te były kluczowe dla powodzenia ekspedycji. Gdy Hawke je zdobyła, cała reszta szybko ułożyła się na swoich miejscach.

Podczas ekspedycji, Hawke znalazła prastary skarb krasnoludów oraz posążek z dziwnego, czerwonego lyrium.

Złoto zdobyte przez Hawke na ekspedycji do Głębokich Ścieżek pozwoliło wykupić rezydencję w Górnym Mieście, w której wychowała się Leandra.

24

Wygnaniec

Bohaterka przypomniała sobie o kłótni, której była świadkiem podczas zwiedzania miasta, kiedy przybyła do Kirkwall. Dlatego udała się do centrum miasta, aby sprawdzić tablicę Kantora, gdzie natrafiła na ogłoszenie od księcia Starhaven, który potrzebował pomocy w odnalezieniu morderców swojego rodu.

Hawke namierzyła i pozbyła się najemnych zabojców z Krzemiennej Kompanii i skontaktowała się z autorem zlecenia.

Sebastian opowiedział o sobie i o tym, że wywodził się z rodu Vael, który rządził Starkhaven, jednym z miast w Wolnych Marchiach. Gdy mordowano jego bliskich, ten przebywał w zakonie w Kirkwall. Młody książę dowiedział się kto zlecił zabójstwo jego rodu i pragnął zemsty.

Hawke udała się z nim do posiadłości rodu Harimann, gdzie okazało się, że wszyscy są pod wpływem Allure, Demona Pożądania, który wykorzystał domowników i obiecał władzę nad Starkhaven Johane Harimann.

Johane, która zleciła morderstwa zginęła wraz z Demonem z rąk Sebastiana i Hawke. A jej krewni odzyskali własną wolę i obiecali pomóc w odzyskaniu tronu.

Dziedzictwo

Podczas jednej z wypraw, Hawke została zaatakowana przez krasnoludzki Kartel. Chociaż nie znała powodu ataku, to dowiedziała się, że Kartel służy Koryfeuszowi.

Wkrótce potem udała się do podziemi w górach Vimmark, gdzie znajdowało się więzienie Szarej Straży. To właśnie tutaj poznała sekrety swojego ojca.

Podczas przeszukiwania więzienia Hawke spotkała Lariusa, ghula, który był dawnym Komendantem Szarej Straży i wyruszył na Wezwanie . Larius opowiedział o tym jak wiele lat temu wraz z Malcolem, ojcem Hawke zapieczętowali pradawne zło. Teraz chciał pozbyć się go na dobre.

Hawke w drodze do pieczęci spotkała także innych Szarych Strażników, którymi przewodziła Janeka, opiekunka więzienia. Magiczka opowiedziała o tym, że jest w stanie kontrolować więźnia a Larius postradał zmysły i nie należy mu ufać.

Hawke miała dosyć polowania na nią i wspólnie z nowym sojusznikiem złamała pieczęcie wykorzystujac swoją krew aby położyć temu kres.

Koryfeusz

Koryfeusz

Po zniszczeniu pieczęci jej oczom ukazał się dziwny stwór, który przypominał pomiota. Po uwolnieniu zaczął wymawiać imię Dumata, Dawnego Arcydemona oraz mówić o Złotym Mieście. Z jego słów wynikało, że był jednym z Magistrów, którzy wdarli się do domu Stwórcy.

Koryfeusz chociaż osłabiony zaatakował Hawke i jej drużynę lecz poległ z jej ręki.

Po pożegnaniu z nowym sojusznikiem z Szarej Straży, Bohaterka wróciła do Kirkwall.

Morderca

Tajemnicze morderstwa

Ledwo Hawke'owie osiedlili się w nowym domu, gdy Leandra stała się kolejną ofiarą mordercy, który polował w Kirkwall. Matka Hawke została zabita w wielce tajemniczych i złowieszczych okolicznościach. Hawke dopadła Quentina, stojącego za wszystkim maga krwi, ale nie zapobiegła śmierci Leandry. Tragiczna śmierć Leandry była częścią poważnego problemu, przed którym stanęło Kirkwall: Rosło napięcie między magami z miasta, którzy czuli się coraz bardziej uciskani, a templariuszami, którzy byli wobec nich coraz bardziej podejrzliwi.

Niepokój wzmagał dodatkowo kontyngent qunari, który ulokował się w Kirkwall ku rosnącemu zaniepokojeniu włodarzy miasta. Po tym, jak kilka lat wcześniej ich liniowiec się rozbił, grupie rozbitków qunari pozwolono pozostać w odgrodzonej strefie w Dolnym Mieście. Mijał czas, a Qunari nie podejmowali żadnych starań, by wrócić do domu, ani nie wyjaśnili, dlaczego zostają w mieście.

no detail 2

Atak na Kirkwall

Napięcie rosło, aż osiągnęło punkt krytyczny: Wielebna matka Petrycja, przekonana, ze Qunari stanowią zagrożenie dla wiary Zakonu, podsycała wrogość między Qunari i mieszkańcami Kirkwall. Hawke wiedziała, ze Petrycja doprowadzi do niepotrzebnego konfliktu.

Choć Bohaterka Kirkwall próbowała ją powstrzymać. Petrycja zorganizowała morderstwo syna wicehrabiego Dumara, Seamusa, który przeszedł na Qun. Kiedy jej zbrodnia wyszła na jaw, zginęła z ręki zabójcy nasłanego przez Qunari. Po morderstwie Saemusa, Arishok przywódca Qunari stracił cierpliwość do mieszkańców Kirkwall - mieli poddać się i przejść na Qun lub zginąć. Atak Qunari był szybki i zdecydowany - zajęli pałac w Górnym Mieście i ścięli głowę wicehrabiemu, by natychmiast zdławić wszelki opór. Z pomocą komtur Meredith i Pierwszego Zaklinacza Orsino Hawke dotarła do pałacu i stoczyła bezpośrednie starcie ze straszliwym dowódcą.

Zaciekłe starcie zakończyło się pokonaniem Arishoka i wyzwoleniem Kirkwall spod krótkiej okupacji. Najeźdzcy szybko wycofali się całkowicie z miasta. Hawke uratowała Kirkwall i zyskała niechętny szacunek templariuszy, magów i szlachty miasta - wraz z tytułem, który przejdzie do historii: Bohaterki Kirkwall.

To jednak nie był koniec problemów Kirkwall. Po śmierci wicehrabiego Dumara, władzę przejęła komtur Meredith, która wstrzymywała wszelkie próby wybrania nowego wicehrabiego.

11

Intryga

Wkrótce Hawke została zamieszana w incydent, który mógł wywołać wojnę w Orlais. A wszystko zaczęło się od Antivańskich Kruków oraz spotkania z Tallis.

Varrik, który miał spotkać się ze swoim człowiekiem by porozmawiać na temat Hawke i szlachty został oszukany a Hawke wpadła w zasadzkę, z której pomogła wyjść jej Tallis.

Okazało się, że elfka szukała Hawke aby ta pomogła jej wykraść klejnot - Serce Wielu od księcia Prospera z Chateau Haine.

Hawke została zaproszona do siedziby księcia Prospera i wzięła udział w polowaniu na wiwerny. Po zwycięstwie zostało wydane przyjęcie na jej cześć.

Podczas przyjecia Hawke wykradła klucz do posiadłości i razem z Tallis udała się do środka aby znaleźć skarbiec gdzie miał znajdować się klejnot.

Zdrada

Niestety Hawke wpadła w pułapkę i została otoczona przez Orlezjańskich rycerzy na czele z Prosperem. Okazało się, że Bohaterka została oszukana a Tallis nie była zwykłą złodziejką a szpiegiem Qunari.

Hawke wraz z Tallis została wtrącona do lochów gdzie dowiedziała się, że Tallis to zabojczyni i szpieg Qunari, była Ben-Hassrath, członkiem organizacji, która podlega Ariqun a teraz polowała na Salita jednego z Tal-Vashoth, który chciał sprzedać tajemnice Qunari Cesarstwu Orlais.

Bohaterki uciekły z lochów i udały się w pogoń za księciem i jego żołnierzami. Po długiej podróży przez posiadłość i las udało się zdążyć na czas, zanim Salit przekazał sekrety.

10

Okazało się, że tajemnicami Qunari była lista szpiegów i osób, które przeszły na wiarę Qun. Prosper był wściekły gdyż chciał dostać przepis na proch lub poznać lokalizację miast Qunari. Wkrótce potem zabił Salita.

Hawke musiała stawić czoła Prosperowi, jego rycerzom i Leopoldowi, tresowanej wiwernie. Na szczęście udało jej się pozbyć księcia a tajemnice Qunari wróciły w ręce Tallis aby przekazała je do Par Volen.

Hawke otrzymała Serce Wielu i wróciła do domu.

1

Zniszczenie Zakonu w Kirkwall

Pod dowództwem Meredith templariusze zaostrzyli kontrolę nad magami, planując stłumić to, co Meredith uznawała za rosnący bunt.

Anders, który poświęcił wiele lat na walkę o sprawiedliwość i wolność dla innych magów, zrozumiał, ze minął czas na negocjacje. Justynian, który przebywał w jego ciele pod jego wpływem zmienił się w ciągu lat z Ducha Sprawiedliwości w Demona Zemsty co tylko pogorszyło sprawę. Dodatkowo podżegany przez demona Anders zniszczył Zakon w Kirkwall, zabijając setki - w tym Wielką Kapłankę Elthinę. Ten czyn zapoczątkował bunt, który rozprzestrzeniał się z Kręgu na Krąg - aż wszystkie Kręgi Maginów powstały przeciwko rządom Zakonu. Walki szybko ogarnęły całe miasto; część magów zbuntowała się otwarcie, wielu z nich zostało opętanych.

Templariusze zwrócili swoje miecze nie tylko przeciwko zbuntowanym, lecz wszystkim magom. Gdy Pierwszy Zaklinacz Orsino nie ugiął się przed templariuszami, komtur Meredith zażądała, by skierować miecze przeciwko każdemu magowi w Kirkwall. Hawke uratowała wielu magów oraz templariuszy ale była zmuszona uśmiercić Orsino, który zdradził własne wartości i zwrócił się ku magii krwii zmieniając się w Żniwiarza składającego się z ciał poległych.

Bitwa dowiodła jednego: komtur Meredith oszalała. Hawke dostrzegła prawdę, gdy Meredith dobyła miecza, w którym osadzony był posążek z czerwonego lyrium z Głębokich Ścieżek. Ostrze od wielu miesięcy napędzało jej nienawiść i obłęd. Po straszliwej bitwie czerwone lyrium z miecza pochłonęło komtur, gdy umierała - Meredith zamieniła się w posąg z twarzą zamarłą w wyrazie grozy.

Niewiele wiadomo o tym, co stało się z Bohaterką po ostatniej bitwie. Jednak historia Hawke przetrwała w legendzie i pieśni - niezatartych wspomnieniach zmian, które Bohaterka Kirkwall wprowadziła w Thedas.

Rozłam

Bunt magów w Kirkwall dał się odczuć w całym Thedas, wieści o nim rozeszły się lotem błyskawicy. Templariusze podjęli zdecydowane kroki... ale kolejne represje tylko pogorszyły sytuację. Magowie prowadzeni przez wielką zaklinaczkę Fionę wybrali niezależność. Krąg Maginów miał rządzić się sam, bez Zakonu, a szczególnie bez templariuszy. Efekt był katastrofalny. Dwa Kręgi zostały zniszczone, wszyscy magowie wewnątrz zabici - ocalała reszta zbiegła do dziczy.

Być może potężne Cesarstwo Orlais mogłoby zainterweniować, nim wybuchła wojna, ale tak się nie stało. Wielki Książę Gaspard rozpoczął wyniszczającą wojnę domową przeciwko Cesarzowej Celene w walce o tron Orlais.

Magom udzielono schronienia w sąsiednim Fereldenie, ale templariusze ruszyli ich śladem i walki objęły swym zasięgiem całe Thedas. Jako głowa Zakonu Boska Justynia nakazała, by templariusze się wycofali. Odmówili, ogłaszając tym samym swoją niezależność. Wyrzekli się traktatu w Nevarze.

Wojna rozgorzała na dobre - templariusze polowali na magów, zaś magowie zwalczali templariuszy. Ich starcia powodowały nieopisane zniszczenia, wszelki porządek na świecie upadał.

Konklawe

Boska Justynia podjęła ostatnią, desperacką próbę zakończenia wojny. Zwróciła się do przywódców obu stron i przekonała ich, by przybyli na konklawe na neutralnym terenie. Zakon miał mediować w pierwszych od rozpoczęcia konfliktu rozmowach magów z templariuszami. To ostatnia - i być może jedyna - szansa na pokój...

Dragon Age: Inkwizycja - DLC - Szczęki Hakkona

Dragon Age: Inkwizycja - DLC - Szczęki Hakkona

Szczęki Hakkona

Poznaj losy ostatniego Inkwizytora i potężnego smoka, na którego polował. Zapuść się w dziką gęstwinę pełną Awarów, ceniących sobie niezależność łowców zamieszkujących południowe, górzyste tereny Thedas. Odkryj ich kulturę, aby dowiedzieć się, jaki los spotkał ostatniego Inkwizytora i smoka, którego ścigał. Odszukaj starodawną tevinterską fortecę skrywającą niebezpieczny sekret. Podczas tej nowej przygody stawisz czoła potężnym przeciwnikom, zdobędziesz legendarne pancerze oraz uzbrojenie i zmierzysz się ze starożytnym bogiem, którego celem jest zniszczenie świata.

Udało ci się odeprzeć demoniczne siły Pustki – nadszedł czas na poprowadzenie sojuszników ku nowej przygodzie dla jednego gracza, w której odkryjesz nieznany rozdział historii Inkwizycji. Poznaj nowy górski obszar pełen gęstych lasów i potężnych nowych wrogów. Spotkaj się z plemieniem Awarów – silnymi, niezależnymi łowcami, których bogata kultura pomoże ci odkryć historię poprzedniego Inkwizytora. Zbadaj starożytną tevinterską fortecę skrywającą mroczny sekret. Zmierz się z pradawnym bogiem wojny, który pragnie zniszczyć świat, a po drodze zdobywaj legendarną broń i pancerze. Inkwizytorze, twoja podróż jeszcze się nie skończyła.

  • Poznaj zupełnie nowy obszar. Podejmuj nowe wyzwania, walcz z nowymi przeciwnikami i zdobądź szacunek plemienia Awarów – grupy łowców zamieszkujących górskie rejony na południu Thedas.
  • Odkryj nieznany rozdział historii Inkwizycji. Rozpocznij nową przygodę i poznaj losy poprzedniego Inkwizytora oraz tropionego przezeń smoka.
  • Wzmocnij siły Inkwizycji. Zdobądź nową broń i pancerze, zwiększ swą potęgę i zarządzaj operacjami za pomocą stołu narad.
Dragon Age: Inkwizycja - DLC - Zstąpienie

Dragon Age: Inkwizycja - DLC - Zstąpienie

Zstąpienie

Zejdź na Głębokie Ścieżki i walcz z krwiożerczymi pomiotami czającymi się pod powierzchnią Thedas. Zbadaj krasnoludzkie ruiny i poznaj przyczynę groźnych, przybierających na sile trzęsień ziemi. Podczas tej nowej przygody zmierzysz się z nowymi wrogami, zdobędziesz wyjątkową broń oraz pancerze i rozwiążesz jedną z największych zagadek Thedas.

Twoim zadaniem jest zejście do labiryntu podziemnych tuneli zwanych Głębokimi Ścieżkami, zbadanie starodawnych krasnoludzkich ruin i odkrycie źródła trzęsień ziemi zagrażających Thedas. W przestronnych korytarzach natkniesz się na rzesze niebezpiecznych wrogów, a w nagrodę za ich pokonanie otrzymasz legendarne łupy. Korzystaj z nowego uzbrojenia i pancerzy, aby sprostać jednemu z najbardziej wymagających przeciwników w historii Thedas. Na co czekasz, Inkwizytorze?

Cechy gry:

  • Zawieraj nowe znajomości. Podczas wyprawy spotkasz zapadające w pamięć postacie. Staraj się jak najlepiej je poznać – nigdy nie wiadomo, kto zdoła ci pomóc w wypełnieniu niebezpiecznej misji.
  • Korzystaj z nowego uzbrojenia. Penetruj rozległy podziemny świat pełen nowych wrogów i korzystaj z nowego uzbrojenia oraz pancerzy. Pomogą ci wypełnić zadanie – poznać historię krasnoludów i ujawnić zagrożenie skrywające się w kamiennych murach.
  • Umacniaj swoją Inkwizycję. Umocnij Inkwizycję dzięki nowym odkryciom i legendarnym łupom.
Dragon Age: Inkwizycja - DLC - Intruz

Dragon Age: Inkwizycja - DLC - Intruz

Intruz

Po zamknięciu Wyłomu i ocaleniu Thedas przed tobą kolejna misja – jej stawką będzie przyszłość samej Inkwizycji. Wygraj wyścig z czasem i pokonaj potężne zło dążące do zniszczenia Thedas. W tym fabularnym dodatku rozgrywającym się po wydarzeniach z DA: Inkwizycja wyruszysz na ostatnią przygodę i zmierzysz się z tym, od kogo wszystko się zaczęło.

Jesteś Inkwizytorem i to od ciebie zależy, jaki będzie ostateczny los Inkwizycji. Kontynentowi Thedas zagraża potężny wróg. Stawką jest przyszłość samej Inkwizycji. Twoje znamię płonie magią Pustki. Wszędzie czai się niebezpieczeństwo. Powstrzymaj skrytobójców. Odeprzyj inwazję. Dragon Age™: Inkwizycja – Intruz to przygoda dla jednego gracza rozgrywająca się już po zamknięciu Wyłomu. Mimo to na szali spoczywa więcej niż kiedykolwiek wcześniej.

Główne cechy:

  • Nowe lokacje do zbadania. Podróżuj przez zupełnie nowe krainy i walcz z zahartowanymi w boju oddziałami qunari.
  • Poznaj tajemniczą historię Pustki. Dowiedz się więcej o mocy Pustki oraz jej wpływie na świat.
  • Więcej emocjonujących zdarzeń. Ostatnia przygoda Inkwizytora kładzie nacisk na związki między postaciami i wydarzenia o wielkim ładunku emocjonalnym.