BioWare broni zmian w Dragon Age II

Minęło już ponad 6 miesięcy od premiery Dragon Age II. Twórcy gry postanowili wprowadzić wiele innowacyjnych rozwiązań, aby trafić do szerszego grona graczy, co jednak spotkało się z dużym niezadowoleniem tych fanów, którzy wychwalali poprzedniczkę za powrót do korzeni RPG. Narzekali na powtarzalność lokacji, brak nowych przeciwników, zubożenie grafiki i tanie efekciarstwo walki.


Wbrew tym opiniom ekipa Bioware uważa, że zmiany były tylko na lepsze i pozwoliły osiągnąć komercyjny sukces. Co więcej, planuje w przyszłości dalej kontynuować wydawanie DLC.

BioWare broni zmian w Dragon Age II, planuje także wdrożyć pomysły swoich najgorętszych fanów.

Dragon Age II ukazał się w marcu i ogólnie rzecz biorąc, nie otrzymał takich samych wyróżnień jak pierwszy Dragon Age: Origins. Największym zarzutem jest to, iż gra jest przygłupią przygodą dla szerokiego grona graczy . Niektórzy uważali, że walka i środowisko zbyt często się powtarzają, ale tak czy inaczej BioWare broni swoich zmian. Jednakże firma również bierze pod uwagę zdanie jej fanów.

W rozmowie z IndustryGamers współzałożyciel BioWare dr Ray Muzyka zauważa, że Dragon Age II udało się rozszerzyć grupę odbiorców serii, ale jednocześnie BioWare na pewno chce być w stanie zaspokoić swoich rdzennych odbiorców, którzy zakochali się w Dragon Age: Origins.

"Myślę, że ogromne liczby osób, które dopiero weszły w serię były zachwycone. Więc było wielu ludzi którzy uznali DAII za   wspaniałe, i rzeczywiście wielu starych fanów również. Nie ma wątpliwości, że wśród fanów gry Dragon Age: Origins zdania są podzielone, bo spodziewali się podobnych doświadczeń jak w pierwszej części.My jednakże chcieliśmy wprowadzić trochę innowacji, podjęliśmy duże ryzyko, zmieniając formę, to jak opowiedzieliśmy historię, gameplay, momenty akcji, grafikę. Wiele rzeczy zostało zmienione i rzeczywiście naprawdę wierzę, że w dobrym kierunku". - Zaczął Muzyka

"Zdajemy sobie także sprawę, że informacje zwrotne od fanów DAO są niezwykle ważne, więc musimy sobie wziąć to do serca. Jesteśmy po to, by ich słuchać. Odnieśliśmy sukces komercyjny, więc tak naprawdę zyskaliśmy wielu nowych fanów,ich ilość przekroczyła nasze oczekiwania, to co chcemy zrobić w przyszłości to upewnienie się, że zintegrujemy informacje zwrotne od naszych fanów, więc będą oni mogli uczestniczyć w wielkiej wyprawie jaką jest budowa serii Dragon Age i pomóc stworzyć następną, nawet większą i lepszą, tak aby wszystkich naszych fanów zachwyćić i zaskoczyć. Uważamy, że możemy to zrobić, że można rzeczywiście mieć najlepsze cechy z oryginalnej Dragon Age i Dragon Age II, umieścić je razem, a z niektórych zmian, które zrobiliśmy w Dragon Age II byliśmy dumni. Uważamy, że były one odpowiednimi zmianami. Chcieliśmy aby zespół podążał w tym kierunku, ale także chcieliśmy integrować informacje zwrotne od naszych fanów bo są naprawdę dla nas ważne. Więc myślę, że to miła równowaga, która może być trafiona i osiągalna " dodał.

BioWare nie jest gotowa, by oficjalnie ogłosić Dragon Age III , ale jest całkiem jasne, że deweloper ma w planach kontynuowanie serii. I część rozwiązań dla fanów serii DAO zostanie udostępniona również poprzez DLC, powiedział Muzyka.

"Pracujemy nad przyszłymi projektami do serii Dragon Age", przyznał. "Mamy więcej planów na DLC, które faktycznie zawierają pomysły adresowane od naszych fanów. Myślę, że to będzie naprawdę satysfakcjonujące dla fanów, którzy lubią DAO i DA2. Nie ogłoszono Dragon Age III oficjalnie w ogóle, ale możemy powiedzieć, że jesteśmy zdecydowani myśląc o przyszłych produktach. Jest kilka fajnych rzeczy nad którymi pracujemy. "

Tłumaczył

Sławek "Yarpiin" Handzlik


Drukuj