Co fani chcieliby zobaczyć w Dragon Age III?

Chociaż o Dragon Age III nie wiemy nic konkretnego, to fani cały czas starają się doradzać twórcom, co mogłoby trafić do gry, aby przykuła uwagę wielu graczy. Jak można zauważyć na wielu forach, graczom zależy na tym, aby nowa odsłona Dragon Age była naprawdę udana i nie zawiodła tak, jak zrobiła jej poprzedniczka. BioWare rozumie wszystkie prośby, jakie są do nich skierowane. Jak sami mówią: Analizują takie gry jak Wiedźmin 2, Deus Ex: Bunt Ludzkości, Dragon Age Początek, Dragon Age II i Wrota Baldura.

Jak do tej pory w życzeniach pojawiły się takie rzeczy jak: system dnia i nocy (nie chodzi o przełączanie go w trakcie gry), większa inteligencja NPC, by nie stali jak wryci, a reagowali na czyny jakich dopuszcza się gracz, jak i po wykonaniu swojej pracy wracali do domu, aby nabrać sił na kolejny dzień. Jak sądzicie, czy takie nowości mają szansę zaistnieć w trzeciej odsłonie Dragon Age?

Jeżeli chcecie wiedzieć, co Mike Laidlaw ma do powiedzenia w tej sprawie, to zapraszamy:

"W Dragon Age fani oczekują wprowadzenia normalnego cyklu dnia i nocy oraz dostosowania zachowania NPC w zależności od pory, np. jakiś handlarz idzie w nocy spać... Jak sobie z tym poradzić?

1. Musisz poczekać, aż upłynie dany czas. Może pójdziesz robić coś innego, może będziesz po prostu patrzył się w ekran czekając, aż po prostu nadejdzie odpowiednia pora?

2. Musisz gdzieś iść, żeby przeczekać, np. do karczmy, gdzie się prześpisz.

3. "Czekasz", a czas mija wokół Ciebie (tak jak w Skyrim albo w Fallout).

4. Sklep, jaki chcesz odwiedzić, nie jest zamknięty, ale w pewien sposób zmienia się obsługa (np. przychodzi ktoś inny na nocną zmianę, albo w pobliżu otwiera się alternatywny sklep prowadzony przez kogoś innego).

Wszystkie te sposoby można wykorzystać, ale...
1 jest realistyczne, ale w poważny sposób może wpłynąć na płynność gry, jeśli zdarzy się, że będziesz musiał po prostu skorzystać ze sklepu.

2 również przypomina świat rzeczywisty, jeśli chcemy, żeby czas szybciej minął, zwykle kładziemy się spać, ale niestety, wymaga to od gracza pójścia do innego miejsca, a czasem nawet przemieszczania się między obszarami.

3 jest bardzo wygodna, bo nie musisz nigdzie iść i niczego ładować, ale w ten sposób nie zanurzasz się w świat w pełni, zaczynasz się zastanawiać, czy Twoja postać stała tam w bezruchu cały czas.

4 zapewnia całodobową obsługę i nie wymaga podróży w czasie ani ładowania, ale ma mniejszy sens w średniowiecznym świecie niż w naszym społeczeństwie nawykłym do nocnych zmian.

Zatem wszystkie rozwiązania są dobre, ale osobiście preferuję 4, ponieważ w najmniejszy sposób wpływa na gracza". - Mike Laidlaw

 


Drukuj