Koło Reakcji w Dragon Age III

Czekacie na nowe informacje o Dragon Age III? Tak? To świetnie. Mam dla Was kolejne nowinki na temat Inkwizycji. David Gaider na oficjalnym forum BioWare w jednym z tematów, napisał, że w następnej części Dragon Age pojawi się tzw. koło reakcji, które będzie kolejny ważnym elementem koła dialogowego...

Nie wiem czy dobrze rozumiem - czy kółko tonu jest oddzielne od wyboru linii dialogowej?

"Nie, nie jest oddzielne. Kółko dialogowe, które ma możliwy wybór tonu, nazywamy "kółkiem tonu", a kółko dialogowe, które ma wybór akcji, nazywamy "kółkiem akcji". W tym pierwszym, twoje wybory bazują głównie na odgrywaniu postaci... decydujesz jak coś powiedzieć albo do jakiego tematu się odnieść, ale nic nie robisz. W tym drugim, wybierasz co zrobić w jakiejś sprawie (lub wydajesz opinię, która nie wymaga tonu).

W Dragon Age II opcje na kółku wyboru miały jedna parafrazę ale trzy różne mówione linie, których różnice bazowały na dominującym tonie postaci gracza. Jak wspomniałem wcześniej, skutkowało to problemem w tworzeniu parafraz do wszystkich trzech (nie wspominając o tym, że było to dość kosztowne jeśli chodzi o ilość słów). Odpowiedzią mogłoby być parafrazowanie każdej linii osobno, ale ostatecznie zdecydowaliśmy, że tę zawartość można lepiej wykorzystać w innym miejscu.

W DA3 do dwóch poprzednich kategorii dodajemy "kółko reakcji". Pozwala to na objęcie każdej sytuacji, w której potrzebna jest emocjonalna odpowiedź a trzy tony wypowiedzi nie obejmują całego potrzebnego spektrum (smutek, szok, wściekłość... lub po prostu stoicyzm jeśli ktoś woli). Nie pokazaliśmy tego jeszcze i nie będę na ten temat dużo mówił.

Są to jednak trzy podstawowe kółka dialogowe, nad którymi pracujemy i określenia są specyficzne dla nas, scenarzystów. Nie są to określenia, których musicie używać. Z perspektywy gracza, jedno kółko dialogowe jest takie samo jak każde inne".

David Gaider

 

Źródło: Social.bioware.com


Drukuj