Podsumowanie PAX East 2013

W dniach 22 - 24 Marca w Bostonie odbyła się kolejna impreza, PAX East. Wśród uczestników pojawili się przedstawiciele BioWare. Mimo że panele głównie zostały poświęcone komiksom i zbliżającej się encyklopedii Dragon Age to nie mogło zabraknąć kilku informacji na temat Inkwizycji...

Informacje pochodzą z podcastów, które zostały upublicznione  w ten weekend oraz notatek z bloga pewnej fanki:

 

Dragon Age III: Inkwizycja:

- W Inkwizycji spotkamy dobrych magów.

- No najmniej jeden mag nie jest szalony (prawdopodobnie nie mówimy o głównym bohaterze).

- Integracja rozmów i personalizacji pancerza były dużymi problemami.

- System został zmodyfikowany aby pozwolić projektantom na swobodne korzystanie z niego.

- BioWare kocha fanów, którzy oddają się modowaniu, ale? modowanie we Frostbite będzie trudne. Jeśli toolset może zostać zrobiony to spróbują go zrobić (choć krążą plotki o toolsecie dla Frostbite).

- Mike Laidlaw, dyrektor kreatywny: "Naprawienie lustra przez Merrill to był zły pomysł".

- Fan zapytał o Sebastiana; twórcy są bardzo milczący jeśli chodzi o jego zaangażowanie w DA III.

- Jak się wam podobają uskrzydlone czworonogi z mieczami? Bo Frostbite ich nie lubi.

- Pojawi się więcej sytuacji, w których gra wymaga od ciebie wyrażenia swoich poglądów albo emocji.

- Pozbywają się dominującego tonu, itp.

- Paski, sprzączki, rzemienie w poprzednich częściach były tylko dla ozdoby. Deweloperzy twierdzą, że nie chcą dodawać postaciom sprzączek, pasków czy rzemieni tylko po to, żeby to ładnie wyglądało. Każda sprzączka, pasek, rzemień itp. widoczne w ubiorze postaci w Dragon Age III: Inkwizycja będą tam dlatego, że spełniają jakąś funkcję (trzymają im spodnie itd.).

- Istnieje obowiązująca zasada w dziale projektów graficznych. W zbrojach nie będzie dziury na pępek.

- Jessica Merizan poprosiła każdego z panelistów aby wymienili swoją ulubioną postać drugoplanową, a Stacy Hill, wydawca z Tor Books, powiedziała:

"Myślę, że to Cullen. W Początku jest przerażony tym co się z nim dzieje. Szalenie przerażony. A później widzisz go w Dragon Age 2 a on siedzi i faktycznie rozmyśla o tym wszystkim i próbuje spojrzeć na to z perspektywy. I myśli, Wiesz co? To faktycznie szalone, a ja będę rozsądnym facetem. Spróbuję pójść środkiem i spróbuję zrozumieć, że nie wszyscy magowie są źli i niebezpieczni i okropni. I, że są tam też dobrzy ludzie. Więc jako templariusze musimy być wyśrodkowani w uczuciach. Lubię to, że jest on drugoplanową postacią, która odzwierciedla wiele z tego co się dzieje, wiele bardziej istotnych spraw na świecie, kto naprawdę zmienia się na przestrzeni dwóch gier nie mając znaczącej roli."

Jessica odpowiedziała, "Ma on także bardzo fajną rzeszę fanów. Jest wielu żarliwych fanów w społeczności Bioware". (Temat Cullena ma już 1675 zakładek na oficjalnym forum ;) )

- Możliwe, że w DA III powróci Dagna, krasnoludka, która chciała zostać magiem w Dragon Age: Początek. Dagna to ulubiona postać drugoplanowa Marka Daraha.

- Role przeciwników będą ważniejsze niż w poprzednich częściach.

- Gdy pokażą grę to "zerwie" nam skarpety.

Żarty Laidlawa i Darrah na temat adaptowania Frostbite do DA3:

"Trzecio-osobowo, pauzowanie, Otwartość, eksploracja. Wolność, wpływ graczy, bryłkowce. W tej kolejności".


Komiksy:

- Większość komiksów stanowi dużą zapowiedź.

- Spodziewajcie się, ich zawartość będzie choć wspomniana w DA3 i przyszłych tytułach.

Encyklopedia:

- Aktualnie wydawany jest Tom 1, ale spodziewajcie się kolejnych.

- Świat Thedas zawiera sekcję o modzie oraz o tym jak ubierają się w każdej z kultur.

Poprzednie części gry:

- W grach Dragon Age były króliki.... ukryte... niezbyt zauważalne.

Jak dostać pracę w Bioware?

- Najlepsza rada z działu HR: "Prowadź bloga" zawierającego wszystko to co piszesz i rysujesz aby łatwo było to zobaczyć.

- Jeśli jesteś w tym dobry, zrób wystawę! Musi być widać twoje poświęcenie i pasję do tego, w czym jesteś dobry.

- "Testy QA NIE są szczeblem kariery".

Aktorstwo głosowe - Porady, sztuczki i jak zacząć?

Porady od Raphaela Sbargea:

- Nagranie demo powinno być krótkie, maksymalnie 1 minuta.

- Znalezienie agenta jest bardzo przydatne, oczywiście jeśli znajdziesz takiego, który pasuje do twoich potrzeb.

- Miejsce zamieszkania nie jest dużym zmartwieniem dzięki powszechnemu internetowi (spodziewajcie się jednak pracy w scentralizowanych obszarach jak Los Angeles).

- Jego najlepszym treningiem w rozwoju umiejętności aktorskich była gra w teatrze.

- Nie chodzi o dźwięk ale połączenie jakie tworzysz.

Gry BioWare

- Poprzednie gry Bioware były nadpisywane - przejścia "jestem zły!".

- VEDA, oprogramowanie stworzone przez Bioware: pozwala na synchronizację głosu aktorów ze znacznikami w scenariuszu.

- Ludzkie dźwięki są trudne do zrobienia, trudniej je uchwycić z powodu akcentów i udziwnień.

- Zatrudnia się ludzi z określonych regionów po to aby zachować autentyczność (czyli np. europejskich aktorów w Dragon Age).


Drukuj